آغاز عملیات اجرایی توسعه کتابخانه عمومی فاطمه الزهرا شهر آجین شهرستان اسدآباد

عملیات اجرایی توسعه کتابخانه‌ عمومی فاطمه الزهرا(س) شهر آجین شهرستان اسدآباد با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان؛ معاون عمرانی فرمانداری شهرستان اسدآباد؛ به مناسبت هفته دولت آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «مهدی مرادیان تمجید» در مراسم آغاز عملیات اجرایی توسعه کتابخانه عمومی فاطمه الزهرا  (س) شهر آجین شهرستان اسدآباد گفت:  در حال حاضر زیربنای کتابخانه عمومی فاطمه الزهرا(س)  154 متر مربع با  اعتبار مورد نیاز  28 هزار میلیون ریال است.

 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد افزود:  طرح توسعه این کتابخانه در فضایی به مساحت 220 متر مربع انجام می‌شود که پس از تکمیل آن مجموع کل زیربنای کتابخانه به 370 متر مکعب افزایش می‌یابد.

 

وی با بیان اینکه شهر آجین بیش از 3 هزار نفر جمعیت دارد و تعداد اعضای فعال کتابخانه 351 نفر است، اظهار داشت: همچنین 9 هزار و 475 نسخه کتاب در این کتابخانه در اختیار علاقمندان قرار دارد.

 

 

وی به اجرای برنامه های مختلف فرهنگی در طی سال برای جوانان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: این کتابخانه از ابتدای سال تا کنون 34 برنامه فرهنگی اجرا کرده است.

 

عاطفه زارعی،در ادامه اظهار کرد: در شهرستان اسدآباد 6 باب کتابخانه عمومی به فعالیت مشغول هستند که از این تعداد سه باب روستایی و سه باب کتابخانه شهری هستند.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان با بیان اینکه  یکی از اولویت‌های اصلی کتابخانه‌های عمومی توسعه فضاها به منظور ارائه خدمات مطلوب است، گفت: بیش از 40 نوع خدمت برای کتابخانه‌های عمومی تعریف شده که بیشتر آنها در حوزه کیفی معنا می‌یابند..

 

زارعی افزود: با توسعه کتابخانه‌های عمومی فاطمه‌الزهرا، این امکان به دست می‌آید تا خدمات در فضایی استاندارد به علاقمندان ارائه شود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی از زیرساخت‌های اصلی جوامع دانش بنیان هستند و یکی از عوامل مهم در تحقق شعار سال مد نظر مقام معظم رهبری به حساب می‌آیند.  

کد خبر 1210805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha