انجام۲هزار و ۲۶۵ مورد بازرسی در طرح طاها توسط اداره استاندارد ملایر

خالقی گفت: از شهریور ماه سال گذشته تا کنون ۲ هزار و ۲۶۵ مورد بازرسی در قالب طرح طاها توسط اداره استانداد ملایر انجام شده است.

«داریوش خالقی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت:  سازمان ملی استاندارد ایران با رویکردی جدید و همراستا با سیاستهای دولت  در حوزه نظارتهای کیفی بر تولیدات و خدمات مورد ارائه به مصرف کنندگان و باهدف ایجاد رضایتمندی هر چه بیشتر  در تمامی حوزه های مورد نظارت این سازمان ، از کلیه ظرفیتهای قانونی خود بهره برداری  میکند.

 

رئیس اداره استاندارد شهرستان ملایر ابراز امیدواری کرد:آثار اقدامات و تلاشهای صورت گرفته درهمه امور نظارتی سبب ارتقا کیفی و‌کمی در تمامی حوزه های تحت نظارت این اداره  شود.

وی در ادامه  با بیان اینکه اداره استاندارد شهرستان ملایر زیر مجموعه اداره کل استاندارد استان همدان در حوزه شهرستان های ملایر، نهاوند و تویسرکان است گفت: این اداره در  در زمینه های متعدد مرتبط با شرح وظایف سازمانی از جمله نظارت های فنی و کارشناسی در حوزه های تولید، خدمات، صادرات و ترویج فرهنگ استاندارد و دیگر حوزه های مرتبط فعالیت دارد.

 خالقی در ادامه نسبت به ارائه عملکرد یکساله استاندارد در حوزه تحت پوشش این اداره در شهرستانهای ملایر ، نهاوند و تویسرکان اشاره کرد و افزود: 857 مورد گواهینامه انطباق محصولات صادراتی از شهریور ماه سال گذشته تا کنون توسط این اداره صادر شده است.

 

 وی وزن کل محصولات صاداتی مورد تایید را نیز 21 هزار و 976 تن برشمرد و تصریح کرد: تعداد نمونه برداری صادراتی از واحدهای تولیدی 861 مورد و تعیین ماهیت صادراتی نیز  طی این مدت 17 مورد بوده است.

 وی با بیان بیان اینکه هفت پروانه کاربرد علامت استاندارد نیز طی این مدت صادر شده از ابطال 11 مورد پروانه کاربرد علامت استادارد طی یک سال گذشته خبر داد و افزود:284  مورد  بازدید فنی و نظارتی نیز طی این مدت انجام شده است.

رئیس اداره استاندارد ملایر همچنین به 805 مورد نمونه برداری اداوری از واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: در مدت یک سال گذشته 108 مورد تایید آسانسور صادر شده است

 .ی اضافه کرد: از شهریور ماه سال گذشته تا کنون 2 هزار و 265 مورد بازرسی در قالب طرح طاها انجام شده و همچنین طی این مدت نمونه برداری طرح طاها19 مورد و  اقدامات حقوقی نیز 5 مورد بوده است.

 وی تعداد واحدهای تولیدی فعال مشمول استاندارد را نیز 128 واحد فعال ، واحدهای تعطیل و واحدهای غیر فعال را 37 مورد  برشمرد و یادآور شد: همچنین تعداد  پروانه معتبر در این  مدت 127 مورد و 299 مورد  نیز تعداد فرآورده در مدت زمان یاد شده بوده است

خالقی تصریح کرد:  به منظور رصد بهینه بازارهای مصرف و ایجاد امکان نظارت دقیق تر بر کالا و خدمات مشمول استاندارد اجباری ، شماره تلفن ۱۵۱۷ برای رسیدگی به شکایات و همچنین سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷برای استعلام وضعیت اعتبار پروانه استاندارد فراورده های مورد ارائه در مراکز عرضه در اختیار  عموم‌مصرف کنندگان قرار دارد  .

 

کد خبر 1210823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha