لحظه به لحظه با تحولات عراق پس از کناره‌گیری صدر

یک روز پس از پس از اعلام کناره‌گیری مقتدی صدر از تمامی فعالیت‌های سیاسی و آغاز درگیری‌ها میان هواداران وی و نیروهای امینتی، صحنه کنونی این کشور را می توان جنگ داخلی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العالم» ،‌سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌‎ای اعلام کرد که برای همیشه از عرصه سیاسی کناره گیری می‌کند، این بیانیه ورود هواداران جریان صدر به خیابان‌ها و آغاز تجمع اعتراض آمیز، تصرف منطقه سبز ، بروز ناآرامی‌ها و کشته و زخمی شدن شماری از معترضان در درگیری با نیروهای امنیتی شد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که از ساعت ۱۹ روز دوشنبه مقررات منع تردد در تمامی استان‌های این کشور برقرار شد.

برهم صالح رئیس جمهوری این کشور نسبت به تعطیلی نهادهای دولتی عراق هشدار داد.

مقتدی دوشنبه شب در اعتراض به خشونت‌ها در عراق دست به اعتصاب غذا زد، منابع بیمارستانی عراقی بامداد سه‌شنبه اعلام کردند که تعداد کشته‌های درگیری معترضان به ۲۰ تن رسیده است، این درحالی است که خبرگزاری فرانسه تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها را به ترتیب ۱۵ و ۳۵۰ نفر اعلام کرد.

 با وجود نزدیک شدن به زیارت اربعین، برای نخستین بار از زمان سرنگونی صدام، صحن و سرای حسینی (علیه السلام) خالی از زائر است و شلیک گلوله بر فراز دیوارهای منطقه سبز بغداد با سلاح نیمه سنگین ادامه دارد.

روابط عمومی راه‌آهن: قطار ترکیبی تهران - کربلا که قرار بود ۱۱ صبح سه‌شنبه ۸ شهریور از تهران به مقصد کربلا حرکت کند، به علت بسته شدن مرز شلمچه و بر اساس اطلاعیه وزارت کشور مبنی بر بسته بودن مرزهای کشور عراق و خودداری از سفر به این کشور، تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

حیدر العبادی در پیامی توئیتری اعلام کرده است که  جنگ بی فایده ای را که نه خدمتی به میهن می کند و نه از شهروندان محافظت می کند، متوقف کنید و به ندای عقل، وجدان و دین گوش فرا دهید.

 

 

 

کد خبر 1210889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha