همکاری بچه‌های مسجد امام زمان(عج) در میزبانی از  جاماندگان اربعین

حجت‌الاسلام حسینی گفت: اعضای کانون فرهنگی هنری ریحانه النبی(س) مسجد امام زمان(عج) در خدمت‌رسانی به شرکت‌کنندگان در مراسم جاماندگان اربعین حسینی و همچنین برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت اربعین مشارکت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدمصطفی حسینی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مسجد امام زمان (عج) (واقع در تهران، خیابان خاوران، پایین تر از فرهنگسرای خاوران، نبش کوچه محرابیان فر) در سال 1353 تاسیس شد، اظهار کرد: مرحوم آیت الله العظمی سید محمدرضا گلپایگانی، مرجع تقلید فقید شیعیان در پی درخواست مردم خاوران برای ساخت مسجد، به بنده ماموریت داد تا مسجدی به نام امام زمان(عج) در این منطقه از تهران با همراهی مردم و خیران بسازم که این کار به لطف الهی و طی پنج ساله به سرانجام رسید.

 

امام جماعت مسجد امام زمان (عج) افزود: فعالیت های این مسجد به مرور زمان افزایش یافت و اکنون دارای پایگاه بسیج، کانون فرهنگی هنری ریحانه النبی (س)، صندوق قرض الحسنه، خیریه و مرکز قرآنی است. تلاش کردیم این مسجد را با برگزاری برنامه های مختلف به مرکز مدیریت محله و رفع مشکلات مردم تبدیل کنیم که هم اجرای این برنامه ها و هم توصیه مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی در ساخت این مسجد، در رسیدن به این موفقیت بسیار موثر بوده است.

 

وی درباره برنامه های مسجد امام زمان (عج) در ماه صفر، گفت: ما ۳۰ شب مجلس در عزای امام حسین (ع) و شهدای کربلا همراه با سخنرانی مذهبی و مداحی داشتیم و حجج اسلام والمسلمین محمدعلی تعالی و علی اصغر خوب رو، سخنرانان این مسجد در دو دهه از ماه صفر هستند و یک دهه را شخصا سخنرانی می کنم.

 

حسینی اضافه کرد: مسجد امام زمان (عج) پنج کمک هزینه سفر به اربعین حسینی را طی قرعه کشی در دهه دوم ماه محرم به زائر اولی ها پرداخت کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: پایگاه بسیج و کانون فرهنگی هنری ریحانه النبی(س) مسجد امام زمان (عج) نیز در خدمت رسانی به شرکت کنندگان در مراسم جاماندگان اربعین حسینی مشارکت می کند.

کد خبر 1210926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha