وضعیت بیماران پس از ترخیص تا یک ماه توسط واحد پرستای آموزش به بیمار رصد و پایش می شود

دکتر عبادی با ابراز تأسف از گسست میان حوزه بهداشت با درمان گفت: پروژه «واحد پرستای آموزش به بیمار» این گسست را تا حد زیادی می تواند کاهش بدهد و وضعیت بیمار را تا یک ماه پس از ترخیص پایش می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر عباس عبادی، سه شنبه(۸ شهریور)در مراسم افتتاحیه واحد پرستاری آموزش به بیمار دانشگاه شهید باهنر کرمان با ابراز خرسندی حضور در دیار کریمان؛ یاد و خاطره سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و از آن سردار والامقام به فخر ملی و مذهبی و مدافع تشیّع یاد کرد.

 

 

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: رمز موفقیت سردار سلیمانی با وجود ویژگی های مختلفی که یک فرمانده نظامی باید داشته باشد، بدون شک «اخلاص» بود و هر کس مخلصانه کار کند و خیر او به مخلوقات خدا برسد، چنین است.

 

 

وی تأکید کرد: ما اگر نگاه تک حرفه ای داشته باشیم، خودخواهانه است اما اگر در آن اخلاص و خدامحوری و مردم محوری و نگاه مدبرانه باشد با استفاده از منابع موجود می توان به مردم خدمت کرد.

 

 

دکتر عبادی با ابراز تأسف از گسست میان حوزه بهداشت با درمان تصریح کرد: حوزه بهداشت از این حیث که پیشگیری کنیم تا مردم با اصلاح سبک زندگی دچار مشکل نشوند دچار نقصان است که علت عمده آن مؤلفه های اجتماعی مؤثر بر سلامت است.

 

 

وی نقصان بخش درمان را مربوط به حوزه توان بخشی دانست بویژه توانبخشی سریع و کاهش دهنده عوارض دانست و ادامه داد: دومین نقیصه مربوط به بیمار بعد از ترخیص  است که بخصوص بیماران مزمن بعد از ترخیص رها می شدند گرچه آموزش های پراکنده انجام می شد اما بیمار با دنیایی از سؤالات می ماند.

 

 

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه پروژه «واحد پرستای آموزش به بیمار» این گسست را تا حد زیادی می تواند کاهش بدهد؛ افزود: این واحد سال گذشته در ۲۸ مرکز در کشور پایلوت شد و بیمار تا یک ماه پس از ترخیص پایش می شود.

 


وی در پایان با اشاره به جمعت هشت میلیونی سالمندی در ایران گفت: از این جمعیت، یک و نیم میلیون نفر روزانه سه تا چهار قلم دارو مصرف می کنند.

 

کد خبر 1210959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha