پیاده روی اربعین ثروت عظیم و هویت مقدس جهان اسلام است

حجت الاسلام افشار منش با بیان اینکه اجتماع اربعین و همچنین اجتماع عاشورا یک ثروت عظیم بزرگ، هویت مقدس و یک سفینه النجاه برای نجات کشورهای اسلامی از ذلت های تحمیلی است، گفت: هیچ دین و مذهبی قدرت جذب قریب به ۲۰ میلیون نفر را در یک نقطه جهان ندارد.

حجت الاسلام اکبر افشارمنش در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد پیاده روی اربعین به عنوان موضوع وحدت میان مسلمانان گفت: اربعین از مراسم های ویژه حضرت سیدالشهدا (ع) است و ما برای هیچ کدام از اهل بیت (ع) موضوع اربعین را قرار نمی دهیم و این موضوع در راستای سفینه النجاه بودن ابا عبدالله (ع) است و اینکه محرم و صفر زنده است.

 

امام جمعه رودبار جنوب افزود: اسلام جذاب ترین دین دنیا و مذهب اهل بیت  از پر نشاط ترین مکاتب است. هیچ دین مذهبی قدرت جذب کردن قریب به 20 میلیون نفر را در یک نقطه جهان ندارد.

 

وی گفت: اربعین اجتماع بزرگ مسلمانان و کابوس بزرگی برای استکبار جهانی و صهیونیسم است و نشان می دهد آنها هر چقدر برای به هم زدن وحدت برنامه ریزی کنند، همه نقشه های آنها بر آب است. اجتماع اربعین بزرگترین عامل وحدت و همگرایی میان مسلمانان است.

 

وی اظهار کرد: اجتماع اربعین و همچنین اجتماع عاشورا یک ثروت عظیم بزرگ، هویت مقدس و یک سفینه النجاه برای نجات کشورهای اسلامی از ذلت های تحمیلی است.

 

وی گفت: اجتماع اربعین فقط متعلق به شیعیان نیست زیرا سیدالشهدا (ع) متعلق به تمام انسان ها است و شعار ابا عبدالله (ع) جهانی است، به همین دلیل شیعه و سنی در راهپیمایی اربعین حضور دارند.

                                          

وی تصریح کرد: مناسبات و روابط میان ایران و عراق می تواند زمینه برگزاری هرچه باشکوه تر شدن این مراسم را فراهم کند و از سوی دیگر شکافی که ناشی از جنگ تحمیلی بوده است میان زائران ایرانی و عراقی ترمیم می شود. بهره برداری از این راهپیمایی در سطح جهانی بسیار موثر است. ظرفیت سازی از اربعین از مهمترین آثار این مراسم باشکوه است و می توانیم از این ظرفیت برای وحدت و همگرایی جامعه اسلامی و مقابله با استکبار جهانی استفاده کنیم.

 

وی گفت: از محوری ترین کارکردهای اربعین جهت دهی و شکل دهی به تمایلات مومنانه، ایجاد وحدت و همدلی میان امت اسلامی است و یک راه نوین برای تمدن سازی اسلام است و حول محور سیدالشهدا (ع) تمام ادیان الهی جمع می شوند. می توانیم از این مراسم در جهت خودسازی فردی و اجتماعی تا حد مناسبات اقتصادی بهره بگیریم و برای برنامه ریزی در بعد فرهنگی از ظرفیت عظیم اربعین در جهان اسلام استفاده کنیم.

 

 

کد خبر 1211012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha