رأی دادگاه بدوی رسیدگی به پرونده حادثه متروپل صادر شد

دادگاه کیفری ۲ استان خوزستان، رأی خود را در خصوص متهمان پرونده حادثه متروپل صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز و به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی دادگستری خوزستان، «مسعود ستایشی» در مورد آخرین وضعیت پرونده متروپل اظهار کرد: از روز وقوع حادثه متروپل تاکنون که حدود سه ماه و هشت روز می گذرد و پیرو تاکیدات موکد رئیس قوه قضاییه در مورد اینکه فرایند رسیدگی و اتخاذ تصممیم در مورد این پرونده با سرعت دقت و صحت صورت پذیرد، به پرونده رسیدگی شد.

 

سخنگوی قوه قضاییه افزود: پرونده مورد بحث که ناظر بر اتهامات ۲۱ نفر از جمله شهردار اسبق، سابق و فعلی آبادان، سرپرست شهرداری منطقه یک آبادان، نماینده سازمان نظام مهندسی و سایر افراد به اتهام تصویب در وقوع قتل شبه عمدی ۴۳ نفر که ۳۶ نفر از آنها مرد و هفت زن بوده اند و همچنین ایراد صدمه بدنی شبه عمد منجر به مصدومیت ۱۳ نفر که تمامی این موراد ناشی از عدم رعایت نظامات دولتی و ایمنی مقررات ماده ۶۱۶ به نسبت میزان تقصیر است، مورد رسیدگی قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه میزان تقصیر هر فرد بر اساس بررسی ها و ارجاع پرونده به کارشناسان دادگستری مشخص شده است اضافه کرد: پرونده در دادسرا بررسی و منتهی به قرار جلب دادرسی شد و متعاقب آن کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه کیفری ۲ مرکز استان ارسال شد و رای شرعی و قانونی نسبت به این پرونده در مورد متهمان صادر شده است.

 

ستایشی تصریح کرد: بر اساس رای صادر شده هر یک از متهمان متناسب با میزان تقصیر به پرداخت دیه کامل هفت زن مسلمان، دیه کامل ۳۶ مرد مسلمان در حق اولیای دم و پرداخت دیه مصدومان حادثه محکوم شدند.

 

وی ابراز کرد: هر کدام از متهمان پرونده به سه سال حبس تعزیری درجه پنج با احتساب ایام بازداشت، ۲ سال انفصال از خدمات دولتی و عمومی، لغو پروانه اشتغال و محرومیت از عضویت در سازمان نظام مهندسی برای متهمان مرتبط محکوم شدند. حکم صادر ظرف ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی است و پس از قطعیت قابل اجرا است.

 

سخنگوی قوه قضاییه یاد آور شد: متهم اصلی پرونده متوفی به میزان ۷۵ درصد مقصر شناخته شده است که دیه اولیای دم از اموال وی پرداخت خواهد شد.

 

کد خبر 1211035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha