پیاده روی اربعین موجب مودت و برادری در میان مسلمانان است

حجت الاسلام جوادی با بیان اینکه دنیا از این قوت، برادری، برابری و وحدت در پیاده روی اربعین متعجب است گفت: پیاده روی اربعین مشت محکمی به دهان دشمنان اسلام است و موجب مودت و دوستی میان مسلمانان است

حجت الاسلام محمد جوادی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد استفاده از ظرفیت مراسم باشکوه اربعین گفت: اربعین در اسلام معنای خاصی دارد و در آیه قرآنی سوره اعراف ایه 142 وَوَاعَدْنَا مُوسَى ثَلَاثِينَ لَيْلَةً وَأَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِيقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً وَقَالَ مُوسَى لِأَخِيهِ هَارُونَ اخْلُفْنِي فِي قَوْمِي وَأَصْلِحْ وَلَا تَتَّبِعْ سَبِيلَ الْمُفْسِدِينَ و با موسى سى شب وعده گذاشتيم و آن را با ده شب ديگر تمام كرديم تا آنكه وقت معين پروردگارش در چهل شب به سر آمد و موسى [هنگام رفتن به كوه طور] به برادرش هارون گفت در ميان قوم من جانشينم باش و [كار آنان را] اصلاح كن و راه فسادگران را پيروى مكن (۱۴۲) "خداوند به موسی می فرماید شما 30 روز عبادت کردی و روزه گرفته ای اما اگر می خواهی عبادات ات کامل شود 10 روز به آن اضافه کن یعنی عدد 40 و اربعین یعنی در عدد 40 اثری وجود دارد و روایتی نقل می شود که اگر 40 نفر از مومنان دعا کنند در رفع حاجت موثر است و یا اگر 40 نفر در مراسم تشییع حضور داشتند و گفتند خدایا من جز خیر و صلاح از این بنده چیزی سراغ نداریم بسیار موثر است. اگر 40 نفر در کارهای خیر شرکت کنند، موثر است.

 

امام جمعه ندوشن یزد اظهار کرد: در کارهای خوب 40 عددی موثر و بسیار خوب است اما اینکه بیان می کنیم اربعین امام حسین (ع) این است که امام حسین (ع) هر آنچه داشت برای اسلام فدا کرد و ما در مقابل این رفتار هر عمل و رفتاری داشته باشیم، کم است اما اربعینی که امروز شاهد آن هستیم، وحدت میان جهان اسلام است و دنیا از این وحدت متعجب است. دنیا از این راهپیمایی ها و پیاده روی در هراس است، دنیا از این قوت، برادری، برابری و وحدت آنها تعجب می کند. هر انسانی با هر قیمت و جایگاهی در این پیاده روی شرکت می کند. میان پدر و پسر یعنی نجف و کربلا راهپیمایی عظیمی به راه می افتد و مشت محکمی به دهان دشمنان اسلام است و موجب مودت و دوستی میان مسلمانان است.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر میان دو دولت ایران و عراق فتوت و برادری نبود، این راهپیمایی به این شکل عظیم نبود. باید موافقت ایران عزیز و عراق عزیز باشد و این دو برادر و حافظ توافق داشته باشند تا شیعیان جهان بتوانند در این راهپیمایی حضور یابند.

 

وی اظهار کرد: در این راهپیمایی از ادیان دیگر نیز حضور دارند. از هر ملت و دولت و مملکتی با هر عقیده ای در این راهپیمایی حضور دارند. در گزارش ها که از مردم در راهپیمایی انجام شده است بسیاری از افراد شیعه نبودند و در این راهپیمایی حضور یافتند. این راهپیمایی کاری موثر، مفید، جالب و اثرگذار و به نفع دین اسلام است. پیاده روی اربعین نماد اخوت و برادری است.

کد خبر 1211039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha