ضریب نفوذ دانش و فناوری در بخش کشاورزی پایین است

مخبر دزفولی با اشاره به اهمیت بهره وری در حوزه کشاورزی با هدف تحقق شعار سال گفت: ضریب نفوذ دانش و فناوری در بخش کشاورزی پایین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « عبدالله مخبر دزفولی» با حضور در آیین افتتاحیه چهارمین نمایشگاه کارآفرینی کشاوری که سه شنبه 8 شهریور در مشکین دشت فردیس برپا شد گفت: رهبرمعظم انقلاب اسلامی، سال جاری را با عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال و کارآفرینی نام گذاری کردند که این مهم ایجاب می کند تا نسبت به بهبود و ارتقاء این شعار تلاش لازم انجام شود.

 

معاون برنامه ریزی و اموراقتصادی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور افزود: تنها ۵ درصد از شرکت های دانش بنیان در عرصه کشاورزی فعالیت دارند.

 

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی پارک علم و فناوری تخصصی بخش کشاورزی استان البرز اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان یکی از فرصت های ایجاد اشتغال و نوآوری هستند که در این خصوص مجلس و دولت وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کرده اند.

 

وی با بیان اینکه 2 مرکز رشد کشاورزی در کشور راه اندازی شده است عنوان کرد: شبکه سازی میان استارتاپ ها با هدف رشد کسب و کار و بهره مندی از ظرفیت شرکت های دانش بنیان از اهداف راه اندازی مراکز رشد کشاورزی است.

 

مخبر تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان یکی از مراکز موثر و حائز اهمیت به منظور ایجاد فرصت های اشتغالزایی هستند.

 

گفتنی است، چهارمین نمایشگاه کارآفرینی کشاورزی در مرکز آموزش عالی امام(ره) وزارت جهاد کشاورزی با برخورداری از 26 غرفه از محصولات شرکت های دانش بنیان و مشاغل خانگی بانوان کارآفرین استان های دیگر هستند که به مدت سه روز میزبان علاقمندان است.

کد خبر 1211054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha