۹۷ درصد بیمارستان های استان فارس به سیستم بی خطر سازی پسماند مجهزند

نهاوندی گفت: ۹۷ درصد بیمارستان های استان فارس به سیستم بی خطر سازی پسماند مجهزند اما مابقی را نیز رای تجهیز به این سیستم پیگیری می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «قاسم نهاوندی»، امروز (سه شنبه 8 شهریور) در نشست خبری به مناسبت هفته دولت که با حضور مدیرکل محیط زیست فارس برگزار شد، گفت: ماده ۱۴ قانون هوای پاک بر انتقال صنایع آلاینده تاکید دارد و کارخانه ریشمک کاملا از شیراز منتقل شده است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست فارس افزود: کارخانه پشم شیشه تا اواخر امسال باید به منطقه ویژه اقتصادی منتقل شود و کارخانه سیمان مهلت حدودا سه ساله گرفته و در سال های اخیر انتقال آن مورد تاکید ویژه قرار دارد و کارخانه روغن نباتی «نرگس شیراز» نیز به زودی در زمان بندی مشخص شده، کاملا جابجا می شود.

وی اضافه کرد: در خصوص وضعیت چنارراهدار، محیط زیست فارس، منابع اصلی آلاینده را مشخص کرده است و پرونده های قضایی نیز در برخی موارد تشکیل شده و برای حوزه نشاسته سازی که موجب آلایندگی زیاد این منطقه شده نیز محیط زیست فارس با جدیت پیگیری می کند و امیدواریم تا سه ماه آینده کاملا رفع شود.

نهاوندی تاکید کرد: وضعیت فاضلاب شهرک صنعتی نیز مرتبا پیگیری می شود و برای فاضلاب فرودگاه شیراز نیز با پیگیری های مجدانه محیط زیست استان ۹۸ درصد مشکلات حل شده و فاضلاب آن وارد «چنارراهدار» نمی شود.

وی ادامه داد: شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور در حوزه پسماند پزشکی از ۸۶ بیمارستان و ۱۲ هزار مرکز درمانی حدودا پسماند فارس پنج هزار تن در سال است که بیش از سه هزار تن به پسماند بیمارستانی اختصاص دارد.

نهاوندی اعلام کرد: 97 درصد بیمارستان های استان فارس به سیستم بی خطر سازی پسماند مجهزند اما مابقی را نیز رای تجهیز به این سیستم پیگیری می کنیم.

کد خبر 1211060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha