توسعه فعالیت‌های هنری و فرهنگی  با ایجاد مجتمع‌های فرهنگی در هسته مرکزی شهر

عموزاده توسعه فعالیت‌های هنری و فرهنگی در استان با ایجاد مجتمع‌های فرهنگی در هسته مرکزی شهر را از برنامه‌های ارشاد برشمرد و گفت: جذب اعتبارات لازم برای این برنامه‌ها را دنبال خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، امیرعلی عموزاده امروز (سه شنبه ۸ شهریور) در نشست خبری به مناسبت هفته دولت به خبرنگاران گفت: در دولت سیزدهم کارهایی در قم شکل گرفت که اولین آن تدوین سند راهبردی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که ضرورت مهمی برشمرده می شود تا نقشه راهی برای حرکت دقیق تر داشته باشیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: برنامه جامعی را برای میهمانان خارجی و اتباع با عنوان پیوست فرهنگی تدوین می کنیم و بزودی برنامه های عملیاتی آن را منعکس خواهیم‌ کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به مجوزهای  صادر شده گفت:  ۴۷۲ مجوز در حوزه مطبوعات و رسانه در قم صادر شده است و در مورد این که نشریات فعال استان قم دفتر داشته باشند اداره کل فرهنگ و ارشاد قم مسوولیتی در قبال در اختیار گذاشتن دفتر به نشریات ندارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: ۲ هزار و ۴۴۱ انتشارات و ۴۷۸ موسسه فرهنگی و هنری در قم وجود دارد و اگر بنا باشد به کلیه آن ها دفتر بدهیم در وسع این اداره کل نیست و می توان تدبیری کرد قسمتی از مبلغ رهن دفاتر در قالب وام پرداخت شود.

 

وی با بیان اینکه طی یک ماه آینده چهار سالن سینما در شهر قم افتتاح می شود و استانداردهای آن با استانداردهای جهانی برابری می کند گفت: سینمای باغ موزه دفاع مقدس قم‌ نیز در دست راه اندازی است و برای هفته دفاع مقدس افتتاح می شود.

 

عموزاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید برای ارتقای سواد رسانه ای خبرنگاران اقدام شود تا رشد و تعالی مطبوعات را شاهد باشیم و اگر خانه مطبوعات استان قم ردیف بودجه داشته باشد آن را احیا خواهیم کرد.

 

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران برای تعطیلی تعدادی از سینماهای استان قم گفت: سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشکل فنی دارد و در حال مرتفع شدن طی یکی دو ماه آینده است.

 

وی با اشاره به انجام برخی تعمیرات در سینماهای قم گفت: از هشت سینمای استان قم چهار سینما فعال است و به علاوه چهار سینمایی که در حال ترمیم هستند سالن های جدید به ظرفیت سینماهای قم افزوده می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: اواخر آبان امسال برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان را خواهیم داشت که با رایزنی انجام شده یک فیلم به کارگردانی جواد افشار برای آن کنگره ساخته می شود و تهیه کننده آن نیز مشخص شده است.

 

وی ادامه داد: برای برگزاری این کنگره هم‌چنین سمفونی مقاومت توسط اهالی موسیقی قم در حال تهیه است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست، رسیدگی به مشکلات خبرنگاران و حمایت از این صنف در استان را اولویت کاری خود عنوان کرد و گفت: بطور جدی پیگیر مشکلات مختلف این صنف در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم بود.

 

 

کد خبر 1211092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha