فرش و قالیبافی در خراسان شمالی می تواند توسعه زیادی پیدا کند

مديركل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی گفت: فرش و قالیبافی در خراسان شمالی می تواند توسعه زیادی پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛ «مصطفی پورعلی» عصر سه شنبه 8 شهریورماه در آیین افتتاح موزه فرش شیروان خاطرنشان کرد: استان خراسان شمالی از این حیث بسیار حائز اهمیت است زیرا که نوع فرش و قالیبافی در این منطقه بسیار می تواند توسعه پیدا کند، فرش یکی از شاخصه های اقتصادی، فرهنگی و جاذبه های گردشگری این استان است که تاکنون توسعه خوبی داشته است.

 

مديركل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی عنوان کرد: موزه فرش، موزه بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است و فرش هایی که در اینجا نگهداری می شود، فرش هایی با شاخصه های ملی هستند که از موزه فرش به امانت گرفته شده است.

 

پورعلی اضافه کرد: فرش های این موزه شامل گلیم و فرش دستباف با قدمت بالا از دوره های صفویه، قاجار و پهلوی برخوردار است و به مردم توصیه می شود حتما از این موزه بازدید داشته باشند.

 

در موزه فرش شیروان، 14 تخته فرش از دوران مختلف در ابعاد 175 در 35 در معرض نمایش گذاشته شده که  مساحت این مکان 200 مترمربع می باشد و برای تجهیز آن سه میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

 

بازدید از تپه نادری شیروان از جمله برنامه های مدیر کل دفترثبت آثار، حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی در این شهرستان بود.

 

 ۲۰ هزار بافنده فرش در خراسان شمالی فعالیت می کنند و حتی منحصر به فردترین فرش جهان که همان فرش دو رویه تمام ابریشم دویدوخ است در این استان بافته می شود.

 

 

 

کد خبر 1211094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha