رویکرد دانشگاه جامع علمی کاربردی جذب دانشجویان به بازار کار است

رئوفی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی جذب بازار کار می شوند گفت: توانمندسازی دانشجویان با هدف ورود به بازار کار رویکرد دانشگاه جامعه علمی کاربری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «مهدی رئوفی» با اشاره به سهم 80 درصدی دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی در اشتغال، گفت: دانشگاه علمی و کاربردی به دنبال توانمند سازی دانشجویان برای ورود به بازار کار است، گفت: مسئله مهمی که در کشور همیشه با آن برخورد خواهیم کرد اشتغال جوانان و معضل بیکاری آنهاست.

 

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی، با اشاره به زمان پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته افزود: بازگشایی ثبت نام برای آن دسته از داوطلبان ورود به دانشگاه که در تیرماه موفق به ثبت نام نشده اند از 1 شهریورماه انجام شده است و تا پایان امروز 8 شهریورماه ادامه دارد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: علاقمندان می بایست با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به دریافت دفترچه راهنما و مطالعه آن و سپس ثبت نام خود اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی به دنبال مهارت افزایی در جامعه است، اضافه کرد: آموزش های مهارتی و تخصصی موجود در این دانشگاه همسو با نیازهای جامعه است.

 

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی خاطر نشان کرد: در این دانشگاه برخلاف سایر دانشگاه های تئوری محور که به دنبال افزایش دانش هستند ما به دنبال افزایش مهارت در کنار دانش هستیم و دانشگاه جامع علمی کاربردی از مرز دانش تئوری عبور کرده است و به دنبال متخصص پروری در جامعه است، کاری که در خیلی از کشورهای پیشرفته صنعتی انجام شده است.

 

رئوفی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت ایجاد کسب و کارهای جدید متناسب با نیاز روز جامعه تاکید کرد و افزود: در پذیرش های جدید که در حال انجام است بیش از 100 عنوان دوره درسی جدید متناسب با مشاغل نوظهور در دانشگاه پیش بینی و سرفصل آنها تدوین شده است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: سرفصل هایی که بر مبنای فناوری های روز دنیا می باشد و دانشجویان دانشگاه با فراگیری آنها به عنوان افرادی خلاق و کارآفرین در جامعه مشغول به فعالیت خواهند شد.

 

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی اراک گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه سهم آموزش های مهارتی در آموزش عالی کشور باید 30 درصد باشد که متاسفانه در حال حاضر این عدد محقق نشده است، و این در حالی است که نیاز به مهارت و آموزش های مهارتی برای توسعه کشور که متولی اصلی آن دانشگاه جامع علمی کاربردی است بر هیچ کس پوشیده نیست.

 

وی با بیان اینکه در پذیرش مهرماه سال جاری تعداد 9 هزار و 160 نفر ظرفیت در استان مرکزی در 59 کدرشته محل دوره های کارشناسی ناپیوسته و 94 کدرشته محل در دوره های کاردانی وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد 25 کدرشته آن کاملا جدید است.

 

این مقام مسئول در پایان بیان داشت: بیش از 80 درصد از دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی در بخش های مختلف جامعه جذب بازار کار می شوند و این خود نشان از ظرفیت بالای این دانشگاه در رفع نیاز کشور در تامین نیروی انسانی ماهر دارد.

کد خبر 1211108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha