بیشترین تماس با ۱۴۸۰ در موضوع اختلافات خانوادگی بوده است

دلبری با بیان اینکه اختلافات خانواده در ارتباط با فرزندان بیشترین تماس ها به ۱۴۸۰ عنوان کرد و گفت: خانم های خانه دار بیشترین تماس را با این خط داشته و ۸۲ درصد تماس ها را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «غلامحسین دلبری» امروز سه شنبه (8 شهریور) در تور خبری اصحاب رسانه ویژه بازدید از مراکز مشاوره تلفنی 1480  بیان کرد: سامانه ۱۴۸۰ از سال ۱۳۷۱ با هدف کاهش آسیب های اجتماعی دایر شد و امسال ۳۰ سالگی تاسیس آن است؛ در این خط 21 کارشناس با مقطع دکترا و ارشد روانشناسی بالینی خدمات ارائه می دهند.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی افزود: مشاوران از ۷ و نیم صبح تا ۱۲ شب در  سه شیفت کاری خدمات ارائه می دهند و بیشترین موضوعات مورد مشاوره، کودک و نوجوان، مشاوره تحصیلی، مشاوره پیش از ازردواج، مشکلات شغلی، وسواس، مشکلات خانوادگی، مشکلات در حوزه معلولین، مشکلات مالی می باشد.

وی با بیان اینکه خط 1480 در سه زمینه راهنمایی، ارجاع و مشاوره ارائه خدمات می دهد؛ گفت: ما در سال ۱۴۰۱ تاکنون ۵۴ هزار و ۷۰۳ تماس موفق داشتیم، اوج تماس های ما در سال ۹۹ زمان کرونا بوده است. در زمان شیوع کرونا خانواده ها با مشکلات عدیده ای از جمله مشکلات شغلی و در زمینه استفاده دانش آموزان از فضای مجازی مواجه شدند و این خط در این موضوعات به تماس گیرندگان مشاوره ارائه می کرد.

دلبری در ادامه با اشاره به اینکه خط 1480 بر اساس آسیب های اجتماعی روز خود را بروز می کند؛ افزود: در این مرکز مشاوره حضوری نیز داریم و از اول سال تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر از خدمات مشاوره حضوری ما بهره مند شدند.

وی اختلافات خانواده در ارتباط با فرزندان بیشترین تماس ها به ۱۴۸۰ عنوان کرد و گفت: خانم های خانه دار بیشترین تماس را با این خط داشته اند و ۸۲ درصد تماس ها را به خود اختصاص داده اند.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی در خصوص سامانه طلاق یا سامانه تصمیم بیان کرد: افراد برای طلاق باید در این سامانه ثبت نام و ۵ جلسه مشاوره را طی کنند و بعد به دادگستری ارجاع می شوند.

وی اظهار داشت: در ۵ ماه اول امسال ۱۳ هزار و ۹۰۰ نفر در سامانه تصمیم ثبت نام و ۱۳ هزار و ۵۶۰ نفر ارجاع و ۷۲ نفر انصراف دادند ؛ در سال گذشته ۳۲ هزار و ۴۰۰ در سامانه تصمیم برای مشاوره قبل طلاق ثبت نام که ۷ هزار و ۶۹۵ نفر سازش کردند و به عبارتی 24 درصد منجر به سازش شده است و اکثر سازش ها مربوط به عدم مهارت ارتباطب زوجین بوده است

دلبری گفت: در استان ۷۶ مرکز مشاوره و کلینیک مددکاری کار طلاق را انجام می دهند.

وی در پایان گفت: ما به دنبال سازش ماندگار هستیم در این راستا کارگاههای آموزشی برای مشاورینی که در این مراکز مشواره فعالیت دارند برگزار می کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1211134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha