سیلاب ۷۵ میلیارد ریال خسارت به محیط زیست چهارمحال و بختیاری وارد کرد

یوسف‌پور گفت: بارش‌های سیلابی در تابستان امسال ۷۵ میلیارد ریال خسارت به زیرساخت‌های محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «سعید یوسف‌پور» امروز (سه شنبه ۸ شهریور) در نشست با خبرنگاران افزود: این خسارت شامل مواردی است که به پوشش‌های گیاهی، خاک و عناصر مرتبط با محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری وارد شده است.

 

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری نبود تصفیه خانه فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان را از چالش‌های موجود محیط زیست استان عنوان کرد و گفت: از ۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی با یک هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و کشاورزی تنها چهار شهرک در شهرکرد، سامان، بروجن و چلگرد تصفیه‌خانه فاضلاب دارد.

 

وی سرانه تولید پسماند در استان را ۷۲۵ گرم در ۲۴ ساعت دانست و گفت: مجموع پسماند تولیدی استان ۲۵۰ تن در شبانه روز است و سالانه ۹۴۵ تن سالانه پسماند در بیمارستان‌ها و بخش خصوصی و سالانه ۱۰۰ هراز تن پسماند عادی و ۱۴۰ تن پسماند ویژه کشاورزی در استان تولید می‌شود.

 

یوسف پور خشکسالی را از دیگر چالش‌های محیط زیست استان عنوان کرد و گفت: نبود مدیریت در مصرف آب تبعات جبران ناپذیری برای محیط زیست و مردم دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: تغییر اقلیم، چرای غیرمجاز دام و فرسایش خاک از دیگر خطراتی است که محیط زیست استان را تهدید می کند.

 

یوسف پور فرسایش خاک در استان را ۴۵ تن در هکتار اعلام کرد و گفت: این میزان فرسایش خاک بیشتر از میانگین کشوری است و بر اساس آن منابع گیاهی، آب و خاک از دست می رود.

 

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری احیای تالاب گندمان را از مهمترین برنامه‌های استان در این حوزه عنوان کرد و افزود: تاکنون چهار محله از پنچ گام احیای تالاب اجرا شده و تلاش می شود برای ثبت جهانی آن در کنوانسیون رامسر ادامه دارد.

 

یوسف پور با بیان اینکه حوزه مشارکت‌های مردمی در حوزه محیط زیست ضعیف است، اظهار داشت: طرح تسهیل گران حوزه محیط زیست در استان به زودی فعال می شود و در هر شهر و روستا دست کم یک تسهیل گر فعالیت می کند.

 

کد خبر 1211137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha