تجربه پسا کرونا و تابستانه بچه های مسجد

بچه های مسجد در ۶۰ روز تابستان تجربه جدیدی را در دوران پسا کرونا داشتند که مهارت افزایی و نشاط اجتماعی و معنوی از دستاوردهای این حرکت بود.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: جریان اوقات فراغت در کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این روزهای تابستان فرصت های جذابی را برای کودکان، نوجوانان و جوانان تداعی کرده و گرچه روزهای این فصل و تعطیلات روبه پایان است ولی آغازی برای روزهای دیگر سال خواهد بود.

بسیاری از افراد که امسال به واسطه دوستان خود با کانون های فرهنگی و هنری مساجد آشنا شده و یا اینکه در فصل تابستان مهارت خاصی را فراگرفتند و قرار هست این توانایی و یا آشنایی با کانون مقدمه ای برای روزهای آینده باشد.

 

اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در فصل تابستان علاوه بر مهارت هایی که کسب کردند، فرصت هایی را هم برای نشاط و شادابی یافتند که در این میان دستگاه های اداری و مسئولان و خیرین پشتیبانی خوبی داشته اند.

اردوها، نشست های علمی و فعالیت های فرهنگی و هنری که هر کدام مخاطب خاص خود را داشته و زمینه ساز آشنایی و دوستی های زیادی شده است.

دو سال کرونا و شرایط خاص آن باعث شد تا امسال بچه های مسجد در 60 روز تابستان تجربه جدیدی را در دوران پسا کرونا داشتند.

حضور نوجوانان و جوانان در کانون های فرهنگی و هنری، مهارت افزایی و نشاط اجتماعی و معنوی را به همراه داشته که دستاوردهای این حرکت دست یابی به فرصت های طلایی در عرصه تربیت نیروی انسانی و حوزه فرهنگ و هنر هر منطقه خواهد بود.

 

*تنوع کلاس های آموزشی و نیازهای مهارتی

 

تنوع کلاس های آموزشی در رشته های مختلف باعث شده تا گروه های مختلف سنی، سلایق گوناگون و دختران و پسران به پایگاه های فرهنگی مساجد جذب شوند.

علاوه بر تنوع برنامه های آموزشی مهارت علمی، هنری، فرهنگی، ورزشی و مذهبی مهارت های اخلاقی و روانشناختی هم در این مراکز ارائه شده بود که به توانمند سازی افراد و کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند.

ستاد مرکزی فهما با برگزاری چهارمین دوره رویداد ملی فهما جریان و برنامه ریزی خاصی را هدایت و راهبری کرده تا اینکه بچه های مسجد در این مسیر موفقیت هایی بدست آوردند.

مسابقات کتابخوانی، رقابت سازنده بین مراکز و شبکه سازی از فعالیت هایی است که در ستاد فهما دنبال شده و نتایج آن در پیشرفت و توسعه جامعه و انسجام بخشی فعالیت ها راهگشا خواهد بود.

بررسی های میدانی و گفتگو با بچه های عضو کانون های مساجد مهر تاییدی بر عملکرد مثبت پایگاه های اوقات فراغت بوده و این حالی است که خانواده های آنان نیز این موضوع را تایید می کنند.

پدر «محمد حسین رضایی« از اینکه فرصت خوبی در دوران پسا کرونا در کانون مسجد محله آنان ایجاد شد و توانسته تاثیرات مثبتی بر اوقات فراغت و مهارت افزایی فرزندش داشته باشد ابراز رضایت کرد.

نوجوانان و جوانانی مثل «علی هادی«، «مریم ذاهدی« و «زهرا محرمی« هم که به عنوان اعضای کانون های مساجد در نقاط مختلف بوده اند از فضای کانون های مساجد ابراز رضایت و امید کردند.

 

کانون های روستایی و دستاوردهای محرومیت زدایی

 

در مناطق محروم، کمتر توسعه و روستایی که کمتر امکانات فرهنگی و تفریحی و همچنین آموزشی وجود دارد، کانون های روستایی نقطه اتصال دست یابی به این فرصت ها و تامین نیازهای برای بچه های این مناطق هستند.

گستردگی این مراکز در این مناطق باعث شده تا محرومیت زدایی در حوزه فرهنگی و هنری رقم بخورد و نشاط و شادابی اجتماعی ایجاد شود.

 

حرکت گروه های فرهنگی به روستاها و ارائه خدمت در این مناطق موجب دستیابی به اهداف بزرگتری در حوزه فرهنگ و هنر و شادابی و نشاط اجتماعی مردم روستایی و مناطق محروم و کمتر توسعه یافته شد.

پشتیبانی و حمایت های خیرین و مراکز فرهنگی

 

حرکت بچه های مسجد نیازمند حمایت بوده و هرچقدر این همکاری و همراهی در برنامه های تیم اجرایی کانون های فرهنگی و هنری بیشتر باشد دستاوردهای زیادی را به همراه خواهد داشت.

اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد توانسته اند در حوزه مسئولیتی خود به اهدافشان با کمک و پشتیبانی خیرین و بنیادهای خیریه و نهادهای متولی در این حوزه برسند.

شهرداری ها، وزارت ورزش و جوانان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد فهما، خیرین و گروه های فرهنگی و خیریه ای در این حوزه نقش آفرینی کرده اند.

کد خبر 1211140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha