تدوین کتب تعلیمات دینی شهید باهنر؛ کار حساب شده برای نفوذ در سیستم فساد طاغوت جهت خدمت به اسلام

آیت الله شیخ بهایی تدوین کتب تعلیمات دینی توسط شهید باهنر و همکاران اشاره کرد و جا دادن این کتب در آموزش و پرورش زمان طاغوت را حاکی از کار حساب شده و برنامه ریزی شده و نفوذ در سیستم فساد طاغوت برای خدمت به اسلام دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ آیت الله احمد شیخ بهایی، سه شنبه شب(۸ شهریور) در مراسم گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر که در مسجد امام حسین علیه السلام خیابان مهدیه برگزار شد؛ در سخنانی با اشاره به ماه صفر و سفر اربعین ابراز امیدواری کرد: موانع زیارت برداشته شود و همه در این راهپیمایی عظیم شرکت کنند.

 

 

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان سپس به موضوع شهید و شهادت اشاره کرد و با این مقدمه که انسان، ابدیتی دارد و نابودشدنی نیست که بگوید بمیرم راحت بشوم و زندگی این دنیا سازنده ابدیت است که نکته مهمی است زیرا هر لحظه زندگی ما یا جهنم و یا بهشت برای ما می سازد؛ نکاتی بیان کرد.

 

 

 

وی تصریح کرد: پس همه کسانی که می میرند زنده اند اما با هم متفاوت هستند و خداوند در مورد شهید می فرماید " احیاء عند ربهم" که حاکی از متفاوت بودن حیات شهید با دیگران است و خداوند، ايشان را در آن حیات، زنده و شاداب نگه می دارد و فرمود" فرحین بما اتهم الله..."  و امام(ره) نیز به این مسئله اشاره دارد که "شهدا در قهقهه مستانه شان و در شادی وصلشان عند ربهم یرزقون اند"

 

 

 

آیت الله شیخ بهایی در ادامه با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر از ابتدای مبارزات با هم بودند؛ گفت: شهید رجایی در فقر شدید زندگی می کرد و با دستفروشی زندگی را می گذارند و بعد معلم شد و در این دوره برای تربیت بچه ها خیلی زحمت کشید.

 

 

 

وی ادامه داد: در دوران انقلاب اسلامی به خاطر دفاع از ارزش ها به زندان افتاد و شکنجه ها شد و با پیروزی انقلاب مسئولیت های مختلف داشت و با همه سختی هایی که از طرف بنی صدر کشید اما سعی کرد آرامش کشور را حفظ کند.

 

 

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان افزود: به قدری محبوبیت رجایی بالا رفته بود که حتی یکی از رقبای او در انتخابات ریاست جمهوری، اعلام کرد من به رجایی رای می دهم.

 

 

 

وی اظهار کرد: وقتی رئیس جمهوری را قبول کرد روح معنوی و عرفانی او در سخنانش جلوه گر شد و گفت در جهنم نقطه ای است که شدیدترین عذاب را دارد و این نقطه فقط مال من است که ۳۶ میلیون نفر(جمعیت کشور) از من مطالبه خواهند کرد.

 

 

 

آیت الله شیخ بهایی با اشاره به سخن امام راحل مبنی بر اینکه "رجایی، عقلش از علمش بیشتر است" در شرایطی که بنی صدر می گفت علم من از رجایی بالاتر است؛ تصریح کرد: زندگی ساده، تلاش برای حل مشکلات مردم و... در ایشان و هم در شهید باهنر وجود داشت.

 

 


 

وی با ابراز تاسف از اینکه ما نسبت به این شهید بزرگوار که همشهری خودمان هم هست خیلی کم لطف هستیم؛ بیان کرد: او هم در درس حوزه، هم در تحصيلات دانشگاهی و هم در معلمی ممتاز بود.

 

 

 

آیت الله شیخ بهایی در ادامه تصریح کرد: بنده از شهید بهشتی شنیدم که اوایل دهه ۶۰ در جمع روحانیون تقسیم کار کردیم که یک عده جلو بروند، صریح حرف بزنند، زندان بروند شکنجه‌ بشوند و یک عده هم بایستند و کار فرهنگی انجام بدهند و انسان تربیت کنند و کار شهیدان مطهری و باهنر از این جمله بود.

 

 


 

وی به تدوین کتب تعلیمات دینی توسط شهید باهنر و همکاران اشاره کرد و جا دادن این کتب در آموزش و پرورش زمان طاغوت را حاکی از کار حساب شده و برنامه ریزی شده و نفوذ در سیستم فساد طاغوت برای خدمت به اسلام دانست و افزود: پس از انقلاب هم در همه جا خدمتگزار بود و مسئولیت وزارت آموزش و پرورش را در دولت آقای رجایی پذیرفت.

 

 


 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان گفت: شهید باهنر در یکی از سفرها به جنوب کرمان که متوجه شد یک کپر آتش گرفته؛ در عبای خود خاک می کرد که روی آتش بریزد.

 


 

وی در پایان تصریح کرد: شهیدان رجایی و باهنر زندگی پرمشقت و پر زحمت فقط برای خدمت داشتند و پست و مقام آنها را نگرفت و جان شان را در این راه فدا کردند.

کد خبر 1211163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha