فرهنگ شهادت منظومه‌ای از ولایتمداری است

سردار فلاح با بیان‌اینکه فرهنگ شهادت منظومه‌ای از جوانمردی، وفاداری، تعبد و ولایتمداری است، گفت: فرهنگ شهید و شهادت در جامعه ترویج شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،سردار«حمزه فلاح» شب گذشته(سه‌شنبه، ۸ شهریور) در یادواره ۱۵ شهید والامقام دهستان حیران که در خیابان کوهپایه این روستا برگزار شد، اظهارکرد: شهدا از همه لذت‌های دنیوی گذشتند تا امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان بیاورند.

 

جانشین سابق فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان‌اینکه محافل شهدا باعث استمرار انقلاب و نظام اسلامی است بر ترویج فرهنگ شهید و شهادت در جامعه تاکید کرد.

 

وی تصریح‌کرد: باید رسم و سیره شهدا را در زندگی و الگوی رفتار و مدیریتی خود ساری و جاری کنیم.

 

سردار فلاح با بیان‌اینکه فرهنگ شهادت منظومه‌ای از جوانمردی، وفاداری، تعبد و ولایتمداری است، گفت: اگر می‌خواهیم شهدایی باشیم، شهدایی فکر کنیم و شهدایی عمل کنیم باید به این فرهنگ رجوع کنیم.

 

این یادگار دوران دفاع مقدس بر انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان تاکید کرد و افزود: اینکه اکثر جوانان ما در طول ۲۴ ساعت بیش از ۱۸ ساعت در فضای مجازی هستند نشان دهنده این است که ما به تکلیف خود در بحث انتقال فرهنگ شهید و شهادت عمل نکرده‌ایم و برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت، باید آن را باید به بستر فضای مجازی بیاوریم.

 

وی با اشاره به اینکه امروز دیگر جنگ ما، جنگ توپ و تانک و خمپاره نیست،ادامه داد: جنگ امروز سخت‌تر از جنگ دیروز است ولی متاسفانه ما به این باور نرسیده‌ایم که در یک جنگ تمام عیار قرار گرفته‌ایم.

 

سردار فلاح با بیان‌اینکه به برکت خون شهدا توان دفاعی ایران قابل قیاس با گذشته نیست، اظهارکرد: مهم‌تر از قدرت دفاعی، قدرت هوشمند جمهوری اسلامی ایران است و امروز ایران در منطقه حرفی برای گفتن دارد.

 

گفتنی است، مداحی و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا پایان بخش این آیین معنوی در دهستان حیران بندر آستارا بود.

 

کد خبر 1211237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha