بستری ۲۲۲ بیمار کرونایی در گلستان/ خبری از وضعیت آبی نیست

گلفیروزی از بستری ۲۲۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گلستان خبر داد.

«سعید گلفیروزی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های استان دارای نوسان است و طبق آخرین آمار در حال حاضر ۲۲۲ بیمار مبتلا به کرونا در این مراکز بستری هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: از این تعداد ۴۴ بیمار به دلیل وضعیت جسمانی نامناسب در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند که حال ۲۱ بیماری که به دستگاه‌های ونتیلاتور متصل هستند، وخیم است.

 

وی درباره آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرهای استان گفت: بر اساس آخرین رنگ بندی، در گلستان شیوع کرونا در ۱۰ شهرستان در وضع پرخطر و در ۴ شهرستان در وضع به نسبتاً پرخطر قرار دارد.

 

گلفیروزی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی همه مردم و اصناف خاطرنشان کرد: در گلستان هیچ شهرستانی در وضع بسیار پرخطر قرمز رنگ و وضع عادی آبی رنگ قرار ندارد.

 

وی درباره آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در استان اعلان کرد: تا کنون در مجموع، حدود ۳ میلیون و ۴۱۰هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشوی گلستان توضیح داد: ۹۵ درصد از واجدان شرایط نوبت اول، ۸۵ درصد نوبت دوم و ۴۰ درصد نیز نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند، اما تزریق نوبت چهارم تنها ۳ درصد است که اصلاً مطلوب نیست.

کد خبر 1211271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha