اینترنت به روستاهای محروم شیروان رسید

مدیر اداره مخابرات شهرستان شیروان گفت: در راستای خدمات رسانی به مناطق محروم و رفع غبار محرومیت از این مناطق، اینترنت به روستاهای محروم این شهرستان رسید.

«ابراهیم کاظم زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: در راستای توسعه زیرساخت های ارتباطی در مناطق روستایی، ارتباطات روستای شناقی علیا از توابع بخش قوشخانه به فیبر نوری متصل شد تا خدمات رسانی بهتر به اهالی این مناطق صورت گیرد.

 

مدیر اداره مخابرات شهرستان شیروان خاطرنشان کرد: توسعه و پایداری زیرساخت های ارتباطی در مناطق روستایی طی عملیات کابل کشی فیبر نوری از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستای شناقی علیا از توابع بخش قوشخانه شهرستان و ارتباطات تلفن ثابت مشترکین روستای فوق از دی ال سی به بریستر فیبر نوری زمینی، برگردان شد.

 

کاظم زاده عنوان کرد: از جمله مهم ترین مزایای این توسعه فنی در روستای فوق، آماده سازی بستر جهت ارائه خدمات نوین ارتباطی و پایداری سیستم های مخابراتی است، با اقدامات مزبور اهالی از اینترنت پرسرعت تلفن همراه برخوردار شده اند و دیگر مشکلی در این زمینه نخواهند داشت.

 

وی بیان کرد: پوشش کنونی اینترنت در نواحی روستایی این شهرستان بیش از ۶۰ درصد و پوشش شبکه همراه روستایی بیش از ۷۰ درصد است، همچنین مجموع مشترکان تلفن ثابت و همراه این شهرستان ۲۱۹ هزار و ۳۲۵ مورد و ضریب نفوذ تلفن ۱۵۰ درصد است.

 

وی اضافه کرد: هم اینک شمار روستاهای برخوردار از ارتباط مخابراتی در شیروان به ۱۴۵ روستا رسیده و تاکنون ۲۹ دفتر (آی. سی. تی) در نقاط روستایی این شهرستان راه اندازی شده است.

 

 

 

 

کد خبر 1211310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha