برگزاری کمیته فرهنگی و هنری جشنواره نماز «فجر تا فجر» استان کهگیلویه و بویراحمد

خردمند با اشاره به اهمیت نماز در کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: توجه هنرمندان به خلق آثار در حوزه نماز برای گسترش فرهنگ نماز و توجه به معنویات یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «رضا خردمند» امروز در نشست ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد با موضوع جشنوار نماز «فجر تا فجر» ضمن تسلیت ماه صفر و اربعین حسینی، اظهار: جشنواره نماز «فجر تا فجر» در دو مرحله استانی و ملی برگزار خواهد شد آثار برگزیده هنرمندان در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

 

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر تاثیر هنر بر ترویج نماز، خاطرنشان کرد: در حوزه نماز می توان با استفاده از خلق آثار هنری و فرهنگی اهمیت و فضائل نماز را به افراد جامعه شناساند

 

وی ادامه داد: از همین رو این نهاد اجرایی جشنواره ها و برنامه های مختلفی در حوزه نماز، قرآن و عترت در طول سال با همکاری و هم پوشالی دیگز سازمانها و ارگانها برگزار می کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین رضا قاسمی نیز در این نشست ضمن تسلیت ماه صفر و اربعین حسینی، عنوان کرد: رسالت اصلی هنرمندان کاهش آسیب ها و تولید آثار هنری و فرهنگ سازی در تعالی بخشیدن و گسترش فرهنگ دینی و اسلامی تاثیرگذار است.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار هم پوشالی و همکاری هنرمندان و جامعه در گسترش فرهنگ دینی شد.

 

وی با بیان اینکه نماز باعث کاهش دهنده آسیب های و رذایل اجتماعی است، بیان داشت: نماز در درون انسان باعث می شود که فرد از مصیت و گناه دوری کند و بایستی برای جامعه آرمانی و دینی فرهنگ نماز را در جامعه گسترش دهیم.

 

حجت الاسلام قاسمی در ادامه، تصریح کرد: ستاد اقامه نماز به عنوان متولی نماز جشنواره ای را پیشنهاد داد با عنوان جشنواره «فجر تافجر» که در دو مرحله استانی و کشوری با همکاری نهادهای فرهنگی و دیگر سازمان های برگزار خواهد شد.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه عنوان کرد: کمیته فرهنگی و هنری جشنواره به عنوان مهم ترین رکن جشنواره به ریاست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ابلاغ صورت گرفت.

 

وی خواستار همکاری انجمن های فرهنگی و هنری ادبی در جشنواره شد.

 

گفتنی است در ادامه این نشست اعضای انجمن های فرهنگی و هنری یه بیان پیشنهادات و نظرات خود پرداختند.

کد خبر 1211326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha