ارسال ۸۳ اثر به همایش تئاتر مردمی پیاده روی اربعین

ساربان گفت: ۲۰۰ هنرمند از ۲۵ کشور و استان از کشورهای افغانستان و پاکستان در ششمین همایش بین المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، آرش ساربان امروز چهارشنبه 9 شهریور در نشست خبری ششمین همایش بین المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین که در سالن کنفرانس حوزه هنری برگزار شد، گفت: این همایش از 17 تا 26 شهریور برگزار می شود. در این همایش 200 هنرمند از 25 استان کشور و سه کشور افغانستان و پاکستان در دو بخش ایران و عراق حضور دارند.

 

دبیر اجرایی ششمین همایش بین المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین اظهار داشت: این همایش در مرزهای شلمچه، چزابه، مهران و خسروی در شهر نجف مسیر پیاده روی کربلا، کاظمین و سامرا برگزار می شود. 83 اثر به ششمین همایش تئاتر مردمی پیاده روی اربعین رسیده است، استقبال خوبی از این همایش شده است. این همایش یک نذر فرهنگی است و نشان می دهد که هنرمندان پای کار امام حسین (ع) هستند. در بخش عراق 25 اثر و در بخش ایران 14 اثر پذیرفته شده است. پاکستان با گروه سرود و افغانستان با یک همایش آیینی در ششمین همایش بین المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین حضور دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: در کنار ششمین همایش بین المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین کامیون سفید داریم که برنامه های فرهنگی از جمله سرود، نمایش و پخش کلیپ را ارایه می دهد و یک کاروان 1400 حضرت سیدالشهدا (ع) در این همایش داریم که کارهای عروسکی را برای کودکان و نوجوانان اجرا می کنند.

 

دبیر اجرایی همایش بین المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین تصریح کرد: محل اجرای برنامه روایت راهیان نجف از 17 تا 19 شهریور است. در مسیر عمود 161، 202، 442، 445، 822،1120 و 1062 اجرا داریم. در کربلا در کتابخانه مرکزی در 25 و 26 شهریور اجرا داریم. در کاظمین موکب ثابتی داریم که از 17 تا 28 صفر در آنجا اجرا خواهیم داشت. در صحن امامین نیز از 19 تا 26 شهریور اجرای اثر داریم.

 

ساربان با بیان اینکه امسال سفرنامه کودک و نوجوان را مد نظر قرار دادیم، گفت: نوجوانی همراه ما است که تجربه خود را از این سفر مکتوب کند. یک خاطره نویس و یک رویداد نویس نیز همراه ما هستند که قرار است مکتوبات خود را از سفر خود و پیاده روی اربعین بنویسند و به ما ارایه دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: امسال ما در کتابخانه مرکزی شهر کربلا در 25 و 26 شهریور اجرا خواهیم داشت و امکان اجرا در بین الحرمین وجود ندارد چون امسال نسبت به سال گذشته جمعیت بسیار زیاد خواهد بود.

 

دبیر اجرایی ششمین همایش بین المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین تصریح کرد: مشتاق ایم که از دیگر کشورها هم در این همایش شرکت کنند. امسال افغانستان و پاکستان برای ما اثر فرستادند. با توجه به محدودیت هایی که داریم باید بتوانیم امکانات را برای شرکت کنندگان فراهم کنیم به خصوص که عزیزان شرکت کننده قرار نیست در کشور ما اجرا داشته باشند بلکه باید در کشور عراق حاضر شوند و آثار خود را ارایه دهند.

 

کد خبر 1211337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha