بزرگترین موکب شمال کشور به کربلا اعزام شد/ طبخ روزانه ١۵ هزار وعده غذایی و اسکان ۵ هزار نفر در موکب علی بن موسی الرضا (ع)

جعفری گفت: موکب علی بن موسی الرضا (ع) گلستان برای ششمین سال متوالی به منظور خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در منطقه حی العباس کربلا امروز (چهارشنبه ۹ شهریور) اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «رضا جعفری» امروز (چهارشنبه ۹ شهریور) در خبرنگاران گفت: موکب علی ابن موسی الرضا (ع) استان گلستان از سال ۹۵ با هدف خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی تاسیس شد.

 

مسئول موکب علی بن موسی الرضا (ع) استان گلستان افزود: با سازماندهی صورت گرفته ما از تجربه های دوستانی که در دوران دفاع مقدس نقش داشتند و پشتیبانی کردند استفاده کردیم و همچنین از کسانی که در کاروان‌های حج تجربه داشتند نیز در این موکب استفاده شده است.

 

وی ادامه داد: موکب حضرت علی بن موسی الرضا (ع) استان گلستان در مدت ۶ سال در منطقه حی العباس، ورودی شهر کربلا به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کند.

 

جعفری گفت: در این ایام برپایی موکب، ٨١٢ پرس غذا طبخ شده و همچنین ۱۸۲ هزار نفر از زائران اسکان داده شده است.

 

وی با بیان اینکه خدمات رفاهی در بخش های مختلف انجام می شود، افزود: جو حاکم در این موکب فرهنگی است و در این سال های برپایی موکب در شب اربعین یادواره ۴ هزار شهید استان گلستان نیز برگزار شده است.

 

جعفری اظهارداشت: ٢٢٠ نفر از خادمان برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در موکب علی بن موسی الرضا (ع) سازماندهی شده و در موکب فعالیت می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: ٧٩ درصد از زائران اسکان داده شده در موکب گلستانی و بقیه از استان های دیگر و یک درصد هم از کشورهای دیگر بودند.

 

مسئول موکب علی بن موسی الرضا (ع) گلستان با اشاره به خدمات موکب، گفت: برخی از مواکب اسکان و تغذیه و برخی درمانی هستند، اما موکب علی بن موسی الرضا (ع) گلستان موکبی فرهنگی، رفاهی، تغذیه و اسکان است و همه این فعالیت ها را انجام می دهد، اسکان، سه وعده تغذیه، میان وعده، امور درمانی و رفاهی از فعالیت های این موکب به شمار می رود.

 

وی افزود: امسال به دلیل آب و هوای بالای ۴٠ تا ۵٠ درجه آن منطقه، با کمک و همکاری خیرین یک دستگاه ١٢۶ هزار لیتری یخ ساز و دستگاه های شربت ساز خریداری شده تا به صورت شبانه روزی خدمات میان وعده ای به زائران ارائه دهند.

 

جعفری ادامه داد: همچنین به منظور تامین امکانات برودتی سیستم برودتی با تامین بیش از ۶٠٠ کیلووات برق فراهم شده تا نیازهای برقی موکب تامین شود.

 

وی گفت: به منظور تامین آب شرب موکب نیز قراردادی در آن منطقه امضا شده تا بتوانند ١٠ هزار لیتر خدمات آب قابل شرب ارائه شود.   

 

مسئول موکب علی بن موسی الرضا (ع) گلستان افزود: یکی از مسائل بسیار مهم در این منطقه، بهداشت محیط و فردی است که پیش بینی شده تا یک محیط سالم به لحاظ بهداشتی در آنجا داشته باشیم.

 

وی گفت: خادمان موکب امروز (چهارشنبه 9 شهریور) در قالب ٢٢٠ نفر اعزام می شوند، یک گروه ١۵ نفره نیز ٢٠ روز قبل به منظور هماهنگی و آماده سازی اعزام شده بودند.

 

جعفری با بیان اینکه خدمات رسانی موکب تا (٢٨ شهریور) به مدت ٢٠ روز انجام می شود، افزود: تا امروز امکانات سرمایه ای و اقلام مصرفی تامین شده از طرف مردم از طریق ٣٠ دستگاه کامیون به صورت مردمی ارسال شد.

 

مسئول موکب علی بن موسی الرضا (ع) گلستان گفت: تیم درمان موکب متشکل از ١۵ نفر از پزشکان آقا و خانم و پرستار هستند که خدمات درمانی ارائه می دهند، همچنین داروی مورد نیاز زائران عرضه می شود.

 

وی یکی از اقدامات خوب موکب را همکاری مردم منطقه حی العباس عنوان کرد و گفت: مردم این منطقه هر نوع امکاناتی که بخواهیم در اختیار ما قرار می دهند.

 

جعفری افزود: موکب آمادگی طبخ روزانه ١۵ هزار وعده غذایی و اسکان ۵ هزار نفر را دارد.

 

وی، ارائه پتو، ملحفه، خدمات لباسشویی، کفاشی، خیاطی، آرایشگاه، ماساژور، بخش های فرهنگی، پاسخ به سوالات شرعی، برپایی نمازهای جماعت و مداحی را از دیگر خدمات موکب در ایام اربعین حسینی برشمرد.

 

مسئول موکب علی بن موسی الرضا (ع) گلستان با اشاره به اینکه موکب توانایی ایجاد سه هزار مترمربع فضای مسقف در سه تا چهار روز را دارد، گفت: در این منطقه دو هزار و ۶۵٠ متر فضای مسقف وجود دارد و دو هزار و ٨٠٠ متر فضای مسقف ایجاد شده است و همچنین از حسینیه و منازل اطراف استفاده می شود که در مجموع ۶ هزار و ٢٠٠ متر می شود.

 

وی در خصوص حمایت های آیت الله«سیدکاظم نورمفیدی»، نمایند ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان از موکب، افزود: آیت الله نورمفیدی این موکب را مورد توجه قرار دادند و بیشتر از حمایت های معنوی ایشان بهره مند می شویم و این فرصت خوبی برای اعتماد مردم به موکب است.

 

جعفری، طبخ و توزیع ١٩٠ هزار پرس غذا در سیل آق قلا، تولید روزانه ١٠ هزار ماسک در ایام کرونا، اجرای طرح هبه در ١۶ مرحله و طرح همدلی و مواسات را از دیگر اقدامات و فعالیت های موکب برشمرد.

 

کد خبر 1211357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha