همکاری حوزه علمیه و سازمان تبلیغات در طرح ۳۱۳ کمیته امداد

جعفری با بیان اینکه طرح ۳۱۳ با همکاری حوزه علمیه و سازمان تبلیغات در روستاهای کشور برگزار می‌شود گفت: در این طرح روحانیون به منظور پیگیری و رفع مسائل فرهنگی و معیشتی نیازمندان به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام علی جعفری» در آیین افتتاح طرح 313 که امروز در سالن امام خامنه ای مجتمع فجر اهواز برگزار شد اظهار کرد: طرح 313 با همکاری حوزه علمیه و سازمان تبلیغات در روستاهای کشور مستقر خواهد شد.

 

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: در این طرح مربیان این طرح با استقرار در روستاها و سرکشی از وضعیت خانواده ها در امور تربیتی نوجوانان دختر وپسر همکاری خواهند کرد، علاوه براین در بحث معیشتی نیز فعالیت خواهند داشت.

 

وی تصریح کرد: طرح 313 با مشارکت کمیته امداد، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه های علمیه به منظور ارتقای سطح باورهای دینی و آگاهی مددجویان تحت حمایت و نیازمندان اجرایی شده است.

 

 

حجت الاسلام جعفری اضافه کرد: شناسایی و اولویت بندی نیاز‌های فرهنگی و اجتماعی و معیشتی، پیگری مسائل خانوادگی همچون ازدواج، طلاق، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، توانمندسازی فرهنگی، بازگشت به تحصیل در قالب طرح 313 یکی از مهم ترین خدمات فرهنگی کمیته امداد است.

 

وی طرح 313 را گامی نوین و موثر برای ارائه خدمات اثربخش به مددجویان مناطق روستایی به‌ منظور افزایش کیفیت زندگی و معیشت محرومان عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس این طرح روحانیون مستقر در روستاها، در دیدار چهره به چهره با خانواده‌ها، مسائل فرهنگی و مشکلات معیشتی آنها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

 

معاون فرهنگی کمیته امداد کشور شناسایی افراد نخبه شکوفایی استعدادها و ارتقای توانایی ها، توانمندسازی فرهنگی خانواده های تحت حمایت را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و یاد آور شد: حضور مستمر روحانیون فعال در این طرح، اثر بسیار زیادی در تقویت ابعاد معنوی مددجویان تحت حمایت داشته است.

 

همچنین «حسن هرمز» مشاور ریاست کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در باره این طرح خاطر نشان کرد: پنج مسئله فرهنگی اولویت اول این طرح هستند که شامل، خانواده، ازدواج، پیشگیری از طلاق، افت تحصیلی دانش و ترک تحصیل و مشکلات اقتصادی هستند.

 

کد خبر 1211445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha