ارائه خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌های مددجو در قالب طرح ۳۱۳

شیبه از اجرای طرح ۳۱۳ در خوزستان خبر داد و گفت: در این طرح روحانیون عهده‌دار ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و مشاوره ای به بیش از ۸۰۰ خانواده مددجو هستند و اولویت خدمت رسانی نیز مناطق حاشیه ای در نقاط مختلف استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «جمال شیبه» امروز (چهارشنبه ۹ شهریور) در آیین افتتاح طرح 313 که امروز در سالن امام خامنه ای مجتمع فجر اهواز برگزار شد اظهار کرد: کمیته امداد در طول انقلاب اسلامی مطابق با نیاز جامعه به روز شده و اگر در ابتدای انقلاب هدف رفع بدیهات بوده امروز توانمندسازی اولویت کمیته امداد است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان افزود: ما در بحث توانمندسازی سه هدف را دنبال می کنیم که شامل توانمندسازی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است؛ قطعا پیش نیاز هرگونه تحولی توانمندسازی در موضوع فرهنگی است.

 

وی با بیان اینکه بصیرت افزایی اولویت اول کمیته امداد است اضافه کرد: بصیرت افزایی در قشر آسیب پذیر جامعه، کشور را در برابر تهدیدهای دشمنان در جنگ نرم بیمه خواهد کرد.

 

شیبه تصریح کرد: ما در طرح 313 با همکاری حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی می توانیم رخدادهای بسیار بزرگی را رقم بزنیم که این مهم نتیجه بسیار مطلوبی برای کشور در پی خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه در قالب طرح 313 که از سال قبل آغاز شده هم اکنون تعداد 60 روحانی با این نهاد همکاری دارند ابراز کرد: این تعداد روحانی ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و مشاوره ای به بیش از 800 خانواده مددجو را عهده دار هستند و اولویت خدمت رسانی نیز مناطق حاشیه ای در نقاط مختلف استان است.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان اذعان کرد: در فاز دوم این طرح هم اکنون در استان خوزستان با 180 روحانی منطقه هدف گذاری شده که روحانیون برای کمک به خانواده های مددجو به این مناطق اعزام می شوند.

 

وی بیان کرد: طرح 313 با هدف ایجاد ارتباط مستمر و مؤثر روحانیون با خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد از طریق فعالیت‌های فرهنگی در قالب تبلیغ چهره به چهره با رویکرد تحکیم بنیان خانواده و تقویت باورهای دینی و کنترل آسیب‌های اجتماعی با محوریت روحانیون در روستاها انجام می شود.

 

شیبه با اشاره به اینکه این طرح سبب می شود تا خدمات مؤثر فرهنگی و معیشتی به خانواده های تحت حمایت ارائه شود یاد آور شد: این طرح یک طرح تربیتی و خانواده محور است، روحانی به همراه همسر خود با خانواده های تحت حمایت ارتباط مؤثری دارند تا بتوانند با کمک نسبت به شناسایی و اولویت بندی مسائل نسبت رفع مشکلات خانواده ها اقدام کنند.

 

کد خبر 1211450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha