تجلیل از ۲۰ خانواده شهید دولت در زاهدان/ همه ما باید در جهت اندیشه شهدا گام برداریم

یادواره ۲۰ شهید دولت در محل سالن اجتماعات اداره کل حفظ آثار شهرستان زاهدان برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان،  مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، شهیدان رجایی و باهنر را نماد خدمت دانست و افزود: نخستین کلماتی که با شنیدن نام شهیدان رجایی و باهنر به ذهن می‌رسد، موضوع خدمت صادقانه است و بالاترین کار از نظر بزرگان دین ما خدمت به مردم بوده است.


محمد ناظری ادامه داد: دوره ریاست جمهوری شهید رجایی کمتر از یک ماه بود اما در همین مدت کوتاه تأثیری به جای گذاشتند که بعد از ۴۰ سال همچنان از آن یاد می‌شود.
 

وی گفت: امیدواریم خداوند کمک کند در جهت اندیشه شهدا گام برداریم و راه و رسم ما، در جهت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت باشد.
 

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری هم در این مراسم با اشاره به شرایط بسیار سخت سال ۱۳۶۰ گفت: اگر آن سال را سخت‌ترین و پیچیده‌ترین سال انقلاب بدانیم سخن عجیبی نگفته‌ایم، توطئه‌ای که در آن مقطع علیه انقلاب انجام شد بسیار عظیم و سخت بود، اما به برکت خون پاک شهیدان ناکام ماند و انقلاب با قدرت بیشتری به مسیر خود ادامه داد.
 

عباسعلی ارجمندی افزود: اتاق‌های فکر جنگ در آمریکا و رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده بودند که رژیم عراق در برابر ایران شکست خواهد خورد و نتیجه گرفته بودند که باید انقلاب اسلامی را از وجود نیروهای تأثیرگذار خود خالی کنند. در سال ۱۳۶۰ ترورهای متعددی انجام شد که نخستین آن‌ها علیه آیت الله خامنه‌ای‌ بود و پس از آن بلافاصله عملیات تروریستی منجر به شهادت شهید بهشتی و یارانشان شد و در کنار آن ترورهای کور در شهرها علیه مردم انجام می‌شد.
 

وی ادامه داد: پس از آن نیز در ۸ شهریور شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت با عملیات تروریستی به شهادت رسیدند.
 

لازم به ذکر است در این مراسم مدیران، فرماندهان نظامی و انتظامی و پرسنل بنیاد حضور داشتند.
 

در این مراسم از 20خانواده شهیدان عرصه دولت تجلیل شد.

کد خبر 1211475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha