ساخت ۶۰۰‌ هزار واحد مسکونی در سال نیاز اصلی کشور است

فخاری با اشاره به اینکه ساخت مسکن برای این دولت جایگاه ویژه‌ای دارد گفت: خوشبختانه امروز برای اجرای طرح های مسکونی در کل کشور از حوزه تامین زمین با مشکلی مواجه نیستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علیرضا فخاری» طی نشست خبری با اصحاب رسانه که  چهارشنبه (۹ شهریور) برگزار شد گفت: در برخی کشورها دولت ها با ساخت مسکن و از طریق اجاره به شرط تملیک به صورت بلند مدت به متقاضیان می دهند در کشور ما نیز دولت با تسهیلات مسکن به مشارکت مردم در این زمینه کمک می کند.


مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه سالانه بالای ۶۰۰‌ هزار واحد مسکونی نیازمندی های تولید شده برای کشور است، ادامه داد: اگر در طول یک دوره مدیریت کشور مغفول بماند در سالیان آینده با افزایش نیازمندی ها تامین مسکن سخت می‌شود.
 

وی بیان کرد: اگر در طول یک دوره هشت ساله سالی ۶۰۰ الی ۷۰۰‌ هزار واحد تامین نشود با آمار بالای چهار میلیون واحد برای یک دوره چهار ساله دولت مواجه هستیم که باید با یک برنامه شتاب زده پیش بینی لازم برای تامین نیازمندی ها انجام شود.


فخاری با اشاره به اینکه همیاری و مشارکت مردم برای تحقق این امر مهم لازم و ضروری است، گفت: یکی از رویکرد دولت ها برای تامین تسهیلات مسکن، طرح های انبوه سازی است و آمادگی خود را برای همکاری با انبوه سازان اعلام می‌کنیم.


وی افزود: برای تامین اولین نیازمندی مسکن تمرکز بر چهار میلیون واحد زمین و به تعهد سازمان ملی مسکن که سه میلیون و ۲۰۰ هزار واحد زمین است با یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد زمین به طور قطعی با توافق ۷۰ هزار واحد برنامه ریزی شده است.

 

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با توجه به کمبود اراضی دولت، گفت: باید از موجودی های لازم با حفظ تعادل زییست محیطی در حوزه ساخت و ساز استفاده کنیم؛ در تلاش هستیم تا اراضی دستگاه‌های دولتی را برای ساخت مسکن به کار بندیم. ما بر اساس قانون مکلف هستیم، اراضی دولتی مستعد را برای ساخت نهضت ملی مسکن از سایر دستگاه‌ها اخذ کنیم.



وی گفت: بر اساس تذکر جدی رئیس جمهور ما در تلاشیم تا اراضی دستگاه‌های دولتی را برای ساخت مسکن به کار ببندیم تا در طرح نهضت ملی مسکن به کار ببندیم.

 

کد خبر 1211476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha