طرح بچه های آسمانی در کانون مساجد برگزار می شود

طرح بچه های آسمانی با هدف ترویج فرهنگ نماز به ویژه نماز جماعت و مشارکت در امور مسجد و فعالیت دینی ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: توزیع کارت نماز و رصد ۴۰ روزه نماز و خصوصا اقامه نماز جماعت همراه با برنامه‌های مذهبی مثل طرح تلاوت نور و برگزاری کلاس اخلاق و احکام از مصادیق برنامه های طرح بچه های آسمانی است.

پیش بینی اردوهای تفریحی و برنامه های ورزشی  و فرهنگی در قالب این طرح اجرا و از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

 

طرح بچه های مسجد با حمایت و پشتیبانی بنیاد خیریه المهدی استان اصفهان در مساجد اجرا می شود که کانون های فرهنگی و هنری مساجد به فراخور توانایی و ظرفیت خود انجام می دهند.

مشارکت اعضا و خانواده ها در طرح بچه های آسمانی

 

اعضا کانون های مساجد تنها مخاطبان طرح نیستند بلکه خانواده های آنان نیز در این راستا همکاری و مشارکت دارند.

مشارکت خانواده ها در حضور نماز جماعت با فرزندانشان و اقامه نماز در وقت خود در منزل همراه با همدیگر از دیگر جلوه های این طرح محسوب می شود.

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران گفت: طرح نماز و بچه های آسمانی طی چند سال گذشته در این مرکز اجرا شده و برای اعضا و خانواده های آنان نهادینه شده است.

«متین سلطانی« یادآورشد: گسترش اخلاق اسلامی در جامعه و دانش افزایی از جلوه ها و دستاوردهای این طرح به شمار می رود.

وی ادامه داد: تجلیل از اعضا در هر دوره ۴۰ روزه علاوه بر ایجاد انگیزه در بین افراد، توانسته فرصت خوبی را هم برای ساماندهی اجرای طرح به دنبال داشته باشد.

 

اقبال عمومی نوجوانان از طرح بچه های آسمانی

 

طی دوره های گذشته تاکنون استقبال خوبی از سوی اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد صورت گرفته و از جمله فعالیت های مورد استقبال محسوب می شود.

رقابت سالم و توام با برنامه های فرهنگی منسجم از جمله دلایل برای اقبال عمومی از این طرح است.

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری شهدای عزیز آباد در این خصوص گفت: دختران و پسران استقبال خوبی از طرح داشته و مشارکت آنان را در مساجد افزایش داده است.

مریم شهیدی خاطرنشان کرد: اجرای مقطع ۴۰ روزه و اختتامیه و افتتاحیه آن  باعث جذابیت و رصد شده است.

 

مشارکت نزدیک به ۱۰۰ نوجوان در هر دوره اجرای طرح نماز

طرح نماز یا بچه های آسمانی در مقاطع زمانی ۴۰ روزه اجرا می شود که در هر دوره نزدیک به ۱۰۰ نفر در کانون های مساجد تیران از آن بهره می برند.

بهره برداران آن بیش از این عدد بوده ولی بر اساس کارت های امتیازی این عدد شمارش و مورد پیش بینی قرار گرفته که البته در مقاطع مختلف زمانی آمار کم یا زیاد می شود.

کد خبر 1211495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha