مردم رکن اساسی نهضت میرزا بودند

عباسی با بیان اینکه میرزا با اتحاد و بسیج مردم غیور گیلان در شرایط استعمار و استبدادی، چراغ پر فروغی را در جنگل های گیلان برافروخت گفت: میرزا از دشمنان نهراسید و سرش را پای هدفش داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» عصر امروز (چهارشنبه، ۹ شهریور ) در نخستین اجلاسیه کنگره میرزا کوچک جنگلی که در برج میلاد تهران در حال برگزاری است اظهار کرد: چهره واقعی شخصیت مبارز میرزا کوچک جنگلی بایستی بیشتر معرفی شود.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه در این راستا مقدمات کار برای برگزاری کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی فراهم شد گفت؛ تاریخ معاصر ایران با نام پُرآوازه میرزا کوچک می درخشد و وی جزو مفاخر تاریخ سیاسی ایران است.

 

عباسی اذعان کرد: میرزا با اتحاد و بسیج مردم غیور گیلان در شرایط استعمار و استبداد، چراغ پر فروغی را در جنگل های گیلان برافروخت و پس از آن نور جمهوریت و اسلام‌گرایی آفاق سیاسی کشور را روشن کرد.

 

استاندار گیلان تصریح کرد: میرزا یک‌ مبارز مخلص در راه اعتلای نام پرشکوه ایران بود و در برابر استبداد ایستاد و به تعبیر رهبری، مینیاتوری از انقلاب اسلامی را در ایران برپا کرد.


وی اضافه کرد: میرزا در تمام مراحل نهصت جنگل اسلام، آموزه های اسلامی را در نظر داشت و فریب شعارهای عوام فریبانه تفکرات نادرست را نخورد و مردم را به صحنه آورد و هیچگاه به خارجی ها اتکا نکرد.

 

عباسی خاطرنشان کرد: نهضت جنگل فقط یک قیام سیاسی نبود بلکه میرزا رفع حوائج مردم و آبادانی مملکت را دنبال می کرد و دست از خدمت به مردم نکشید.


وی تاکید کرد: میرزا از همان ابتدا خط خود را از استبداد و استعمار جدا کرد و با تمام توان با این جرثومه‌های فساد مبارزه و از دشمنان نهراسید و سرش را پای هدفش داد.

 

استاندار گیلان با اشاره به اینکه نفاق و فرصت طلبی برخی خواص عامل اصلی شکست نهضت جنگل بود که پشت میرزا را خالی کردند اظهار داشت: اعتماد برخی از خواص به دشمن و مصالحه آنان به دشمنان ضربه مهلکی به نهضت جنگل زد.‌

 

وی بر ایجاد و ساماندهی موزه بزرگ قیام میرزا به عنوان یکی از دستاوردهای این کنگره بین‌المللی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: وزارت امور خارجه می‌تواند با جمع آوری اسناد جنگل به خصوص از روسیه و آذربایجان یاریگر در جمع‌آوری اسناد و مدارک نهضت جنگل باشد.

کد خبر 1211507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha