جمهوری اسلامی ایران توانست بخشی از نهضت میرزا را به منصه ظهور برساند

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه میرزا کوچک جنگلی می‌تواند برای نسل امروز الگو واقع شود گفت: جمهوری اسلامی توانسته بخشی از آمال میرزا و نهضت میرزا را به منصه ظهور برساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» امروز (چهارشنبه، ۹ شهریور) در کنگره ملی شهید روحانی میرزا کوچک جنگلی که با حضور شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و هنری کشور در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد اظهار داشت: در ادبیات سیاسی ملت‌های جهان آنچه که از نهضت‌ها و قیامها از سوی برخی انسانها بر علیه دستگاه حاکمه شکل گرفته در اذعان ملتها چیزی جز یک دگرگونی ظاهری نبود. 

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه همه قیامها نظیر انقلاب فرانسه و روسیه در آغاز با نام مردم شکل گرفت و بعد از چندی همه وعده‌ها توسط رهبران فراموش شد عنوان کرد: انقلابهای موجود در دنیا از مانایی ویژه برخوردار نشد و نیست و این امر در تاریخ جهان جریان دارد.

 

فلاحتی با بیان اینکه انقلاب اسلامی سرفصلی نوین در فکر و اندیشه جهان ایجاد کرده است عنوان کرد: به علت امپراطوری رسانه‌ای مسیر برای مانایی این انقلاب عظیم جهان فراهم نشده است اگرچه ما توانسته‌ایم با نخبگان و اندیشمندان خود برای معرفی انقلاب اسلامی حرکت‌های خوبی را انجام دهیم.

 

امام جمعه رشت اضافه کرد: متاسفانه غول رسانه‌ای غرب که در اختیار استعمار و استبداد جدید جهانی به سردمداری صهیونیست قرار گرفته می‌خواهد مسیر شناساندن انقلاب اسلامی را به بشریت سد کند که البته تاکنون به هدف خود نائل نشده است.  

 

وی با تاکید بر اینکه چنین کنگره‌هایی در راستای الگو سازی برای بشریت است ابراز داشت: میرزا کوچک ۴۰ و اندی سال بیشتر نداشت اما توانست فتوحات زیادی را به نام خود ثبت کرده و دلهای مردم را متوجه خود کند. 

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان از تدوین کتابهای درسی دانشگاهی و علمی در جهان با نام میرزا کوچک جنگلی سخن گفت و اظهار داشت: نهضت میرزا از ویژگیهای پاک برخوردار بود که امروز جمهوری اسلامی توانسته بخشی از آمال میرزا و نهضت میرزا را به منصه ظهور برساند.

 

فلاحتی به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد میرزا و اینکه نهضت جنگل مینیاتوری از انقلاب اسلامی است اشاره کرد و یادآور شد: میرزا کوچک انسانی بصیر و انسانی آگاه به زمین و زمان محسوب می‌شد و اهداف او برای خدا و دارای افق دید الهی بود.

 

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه میرزا برای خدا قیام نمود تصریح کرد: میرزا کوچک جنگلی کلمه اسلام را در کنترل کلمه اتحاد قرار داد تا همگان بعدها بدانند و بنویسند که نهضت او در راستای نهضت امام حسین (علیه السلام ) بوده است.

 

وی اذعان کرد: میرزا در کنار آیات خدا و سنت پیامبر اکرم(ص) با آیات عظام و برجستگان نجف و میرزایی شیرازی همراه بود و این نشان می‌دهد هر تحلیلگری برای تحلیل قیام میرزا باید به این زوایای مهم توجه و دقت کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه میرزا می‌تواند برای نسل امروز الگو واقع شود خاطرنشان کرد: میرزا توانست در سلسله مبارزات خود مردم را علیه ظلم بشوراند و سرفصلی نوین در تاریخ مبارزات همه انسانهای تاریخ ایجاد کند.

 

کد خبر 1211508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha