موکب امام رضا مشهد در کربلا به زائران اربعین خدمت رسانی می کند

حجت الاسلام ایزدی گفت: موکب امام رضا(ع) از مشهد برای پذیرایی از زائران اربعین در کربلا با ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی برپا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین «جمال ایزدی» امروز چهارشنبه (9 شهریور) در مراسم حرکت کاروان تدارکاتی اربعین بیان کرد: امسال اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی حدود 70 موکب و ایستگاه را جهت دهه آخر صفر پیش بینی کرده که 60 ایستگاه جهت زائرین آقا امام رضا (ع) پبش بینی شده است و 10 ایستگاه و موکب جهت زائرین امام حسین (ع) که از این تعداد 9 موکب در داخل ایران و در مسیر زائران اربعین و 1 موکب آن در عراق و در شهر کربلا ایجاد خواهد شد.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه برای برپایی موکب امام رضا (ع) در کربلا امروز 10 تریلی وسایل و ابزار مورد عازم کشور عراق و کربلا می شوند؛ گفت: موکب امام رضا (ع) در کربلا خدمات رفاهی و فرهنگی به زائرین عرضه می کنند.

 

وی اظهار داشت: در موکب امام رضا(ع)، خدمات رفاهی شامل اطعام در سه وعده به طور متوسط روزانه 3 هزار نفر، پیش بینی اسکان روزانه حدودا 1000 نفر، پخت و توزیع نان گرم صلواتی بین زائران مستقر در موکب و سایر مواکب به طور متوسط روزانه 10 هزار قرص، ارائه خدمات پزشکی و دارویی، شستشو لباس زائران ارائه می شود.

 

حجت الاسلام ایزدی خدمات فرهنگی را شامل برپایی نمازهای جماعت، مراسم عزاداری، غرفه های معرفت و پاسخگویی به مسائل شرعی، حلفه های معرفت و...عنوان کرد.

 

وی بیان کرد: کاروان تدارکاتی شامل آب معدنی، نانوایی سیار، مخزن آب، سرویس بهداشتی و حمام سیار، برنج، گوشت و آرد و لوازم یک بار مصرف جهت پذیرایی و توزیع غذا و ... می باشد.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان رضوی افزود: موکب امام رضا(ع) در کربلای معلی از تاریخ  18 شهریور تا اربعین حسینی به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کند و هزینه های موکب از محل خیرین و موقوفات مرتبط تامین می شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1211545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha