چراغ کارخانه فرآورده گیاهان دارویی روشن شد

کارخانه فرآورده گیاهان دارویی واقع در ناحیه صنعتی امیرآباد شیروان با حضور «سیدجواد ساداتی نژاد» وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، افتتاح و چراغ کارخانه روشن شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛ کارخانه فرآورده گیاهان دارویی واقع در ناحیه صنعتی امیرآباد شیروان صبح امروز پنج شنبه با حضور «سیدجواد ساداتی نژاد» وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، افتتاح و چراغ کارخانه روشن شد.

 

این کارخانه شامل بسته بندی گلاب و عرقیات گیاهی، بسته بندی اسانس خوراکی، شربت از گیاهان (عصاره، دانه، عرقیات و غیره)، اسانس طبیعی مورد مصرف در صنایع غذایی، انواع روغن خام گیاهی، بسته بندی انواع گیاهان دارویی و انواع عرقیات گیاهی با ظرفیت تولید سالانه 240 تُن است.

 

عملیات ساخت کارخانه مزبور در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع  با زیربنا 800 مترمربع از سال 98 آغاز شد که با افتتاح آن برای هفت نفر اشتغالزایی شده و میزان سرمایه گذاری ثابت این طرح، 53.5 میلیارد ریال بوده و مبلغ  14.5 میلیارد ریال تسهیلات از محل اشتغال پایدار روستایی با عاملیت صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده و مبلغ 39 میلیارد ریال آورده متقاضی بوده است.

 

کشت گیاهان دارویی، فرصتی مناسب برای اشتغالزایی جوانان و مردم روستاهای شهرستان ایجاد می کند که این فرصت تبدیل به پتانسیل و ظرفیت برای علاقه مندان به کسب و کارهای روستایی شده است.

 

این شهرستان دارای ۶۰۰ هکتار مزرعه زعفران و ۱۶۱ هکتار گیاه دارویی زیره سبز، گل محمدی، گل گاو زبان، اسطوخودوس و باریجه است.

 

شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص شامل زمین های زراعی، باغ، جاده و محدوده روستاها و شهرهاست.

 

استان خراسان شمالی دارای 107 واحد صنعتی است که از این تعداد، 62 واحد صنعتی فعال و 24 واحد نیمه فعال است.

 

 

کد خبر 1211552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha