افتتاح و کلنگ زنی ۲۹۰ پروژه برقی در سیستان و بلوچستان/با هیچ دستگاه اجرایی در راستای کنترل مصرف، تنشی نداشتیم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان از افتتاح و کلنگ زنی ۲۹۰ پروژه در این ایام هفته دولت خبر داد و گفت: با هیچ دستگاه اجرایی در راستای کنترل مصرف، تنشی نداشتیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «خلیل عوض زاده» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به انعقاد ۶۰۶۰ تفاهمنامه با مشترکین دیماندی در تعرفه های کشاورزی، صنعتی، اداری و صنایع گفت: برای کشاورزان امسال مشوق های خیلی خوبی در نظر گرفته شده به صورت که اگر کشاورزان استان از ساعت ۱۲ تا ۱۷ مصرفی نداشته باشند ۱۹ ساعت بعد برق رایگان مصرف خواهند کرد.

 

عوض زاده اظهار داشت: این طرح کاملا زیر نظر کارشناسان جهاد کشاورزی است چرا که کارشناسان اعلام کردند در این بازه ی زمانی و در گرما، آبیاری بیش از حد به محصولات ضرر وارد می کند.

 

وی افزود: برای بخش صنایع برنامه ریزی شده که یک روز در هفته را همکاری داشته و مصرف نکنند و برای بخش ادارات هم هیئت دولت مصوبه خوبی داده و همه ادارات را مکلف کرده که در ساعات اداری ۳۰ درصد و در ساعات غیراداری ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بیان داشت: اتفاق خاصی که امسال افتاد این بود که رئیس کارگروه مدیریت مصارف برق استان، شخص استاندار بود لذا بسیاری از هماهنگی ها به راحتی انجام شد و با هیچ دستگاهی در راستای کنترل مصرف، تنشی نداشتیم.

 

وی ادامه داد: همچنین حسن دیگر این مسئله این بود که بحث تامین سوخت نیروگاه ها از آنجا که در کارگروه استانی مطرح و مصوب می شود به سهولت هم تامین می شود.

 

عوض زاده با بیان اینکه ۸۴ درصد مشترکین ما و ۵۶ الی ۶۰ درصد مصرف ما، خانگی است لذا صرفه جویی خانگی برای ما بسیار حائز اهمیت است گفت: همه شهرستان های ما از تعرفه گرمسیری ۱ تا ۴ برخوردارند؛ مثلا شهرستان های چابهار، کنارک و دشتیاری ۹ ماه از سال گرمسیری است، راسک، سرباز، ایرانشهر، سیستان و دلگان ۶ ماه، زاهدان و سراوان ۳ ماه گرمسیری است.

 

وی تصریح کرد: مناطق گرمسیری الگوی مصرف بالاتری دارند و پایین ترین قیمت در کشور برای آنان لحاظ می شود. بنابراین دولت و وزارت نیرو تصمیم گرفت که مشترکین خانگی اگر مصرف خود را کاهش بدهند به ازای هر کیلووات کاهش، ۵۰۰ تومان پاداش به آنها تعلق می گیرد. این طرح تشویقی بسیارخوبی است که اگر مشترکین همکاری کنند ممکن است حتی قبضی برای پرداخت نداشته و بلکه بستانکار هم بشوند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اظهار کرد: هدف از همه این طرح ها، کنترل و کاهش مصرف است و اینکه در کشور از یک شبکه پایدار و قابل اطمینان برخوردار باشیم که خوشبختانه امسال این اتفاق افتاد.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم این رویه مصرف، فرهنگسازی شود به طوری دیگر مشترکین بدون توجه به مشوق ها و برای حفظ منافع ملی کنترل مصرف داشته باشند تاکید کرد: چرا که برق صنعت بسیار گرانبهایی است؛ تولید، انتقال و توزیع آن، صدها برابر هزینه ای که مشترکین پرداخت می کنند هزینه بردار است.

 

عوض زاده همچنین با اشاره به هفته دولت از افتتاح و کلنگ زنی ۲۹۰ پروژه در این ایام خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۸۸ پروژه با اعتبار ۱۵۵ میلیارد تومان افتتاح و قابلیت بهره برداری پیدا می کند که ۴۷۵ روستا با ۳۸ هزار و ۵۰۰ خانوار از مزایای آن برخوردار خواهند شد و همزمان ۱۰۲ پروژه با اعتبار ۱۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کلنگ زنی می شود که ۲۷۱ روستا با ۴۵ هزار خانوار از مزایای آنها بهره مند خواهند شد.

کد خبر 1211571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha