۲ میلیون و ۹۸۶ هزار تن کالا از مرز مهران صادر شده است/ ۲۰ درصد کل صادرات کل کشور از مرز مهران انجام شده است

غلامی با بیان اینکه در یکسال گذشته ۲ میلیون و ۹۸۶ هزار تن کالا از مرز مهران صادر شده است، گفت: ۲۰ درصد کل صادرات کشور به عراق از طریق مرز مهران عبور کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل گمرکات استان ایلام،  صبح امروز(۱۰ شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان، اظهار کرد: گمرکات استان ایلام در ۴ ماهه اول سال جاری با اختلاف چشم گیرد در صدر ۱۲ گمرک هم مرز با کشور عراق قرار دارد.

 

«روح الله غلامی» با بیان اینکه۲۰ درصد کل صادرات کشور به عراق از طریق مرز مهران عبور کرده است، یادآور شد: گمرکات استان ایلام در میان ۱۰۵ گمرک صادراتی از رتبه ۱۳ به رتبه ۹ ارتقا یافته است.

 

وی با بیان اینکه میزان صادارت کالا از مرز مهران در طی یکسال گذشته از تاریخ ۱ شهریورماه ۱۴۰۰ تا ۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ از نظر وزنی ۲ میلیون  و ۹۸۶ هزار تن بوده است، افزود: این میزان صادرات، رشدی معادل ۹۲ درصد داشته است و ارزش ریالی این میزان صادرات یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون دلار است که رشدی معادل ۸۸ درصد دارد.

 

مدیرکل گمرکات استان ایلام با بیان اینکه میزان ترانزیت کالا در این بازه زمانی از یک شهریور سال گذشته تا شهریور سال جاری از نظر وزنی ۱۴۲ هزار تن با رشد ۱۲۳ درصد بوده است، ابراز کرد: بیش از  ۱۳۳ هزار کامیون از مرز مهران از شهریور ماه سال گذشته تا شهریورماه سال ۱۴۰۱ تردد کرده اند که این میزان نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۷۲ درصد رشد نشان می دهد.

 

غلامی بیان کرد: درآمد گمرکات استان  از شهریور ماه سال گذشته تا شهریور ماه سال جاری ۲۹۰ میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد رشد داشته است.

 

وی بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی از مرز مهران محصولات فلزی، آهن آلات، محصولات پلاستیکی، محصولات کشاورزی و چینی آلات بوده است.

کد خبر 1211626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha