علاقه مندان به کشت گیاهان دارویی کمک مالی می شوند

وزیر جهاد کشاورزی، با بیان اینکه خراسان شمالی در حوزه گیاهان دارویی از لحاظ تولید این گیاهان ارزشمند، شرایط مطلوبی دارد، گفت: به علاقه مندان کشت گیاهان دارویی کمک مالی می شود.

«سیدجواد ساداتی نژاد» در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص چگونگی حمایت های وزارتخانه از تولید کنندگان گیاهان دارویی، اظهارکرد: این استان در حوزه گیاهان دارویی از لحاظ تولید این گیاهان ارزشمند، شرایط مطلوبی دارد که به علاقه مندان کشت گیاهان دارویی کمک مالی می شود.

 

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: گیاهان دارویی ظرفیت های خوبی در استان خصوصا شیروان دارد که یکی از محورهایی که در سفرهای استانی داریم حمایت از صنایع تبدیلی و فرآورری بود، از تمام سرمایه گذارانی که علاقه مند هستند در حوزه صنایع تبدیلی و در بخش گیاهان دارویی کار می کنند وظیفه مان تامین منابع مالی است که کمک می کند در این بخش خصوصی فعالیت کنند.

 

ساداتی نژاد اضافه کرد: بهترین روش حمایت از کشت  گیاهان دارویی کشت قراردادی است که امید است کارخانجات بتوانند در حوزه کشاورزی قراردادی با کسانی که در حوزه گیاهان دارویی کاشت می کنند فعالیت داشته باشند و امید است الگویی باشد برای همه و ما هم حمایت می کنیم در کشاورزی و بانک کشاورزی در تامین مالی کمک خواهد کرد.

 

وی  در پاسخ به اینکه برای استقبال از تولید کنندگان چه برنامه ای دارید، تصریح کرد: برای تامین مالی باید به آنان کمک کنیم و انگیزه از آنان است؛ علاقه مندی مربوط به سرمایه گذار است و ما در زمینه مجوزها و تامین مالی و در برخی موارد تامین زمین می توانیم کمک های خوبی انجام دهیم و این آمادگی را داریم و کمک خواهیم کرد.

 

وزیر جهاد کشاورزی برای کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی هشت پروژه و بررسی وضعیت کشاورزی خراسان شمالی امروز پنج‌شنبه (۱۰ شهریورماه) به این استان سفر کرده است.

 

کد خبر 1211680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha