مراسم پیاده‌روی «جاماندگان اربعین» در استان سمنان برگزار می‌شود

حجت الاسلام عبدالهی از برگزاری پیاده روی معنوی «جاماندگان حسینی» خبردادو پیش بینی کرد: دو برابر جمعیت سال قبل در این مراسم حضور یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان درسمنان؛ حجت الاسلام « عباس عبدالهی » در نشست با خبرنگاران با اشاره به برگزاری پیاده روی معنوی «جاماندگان حسینی» دراستان سمنان گفت: ین حرکت عظیم فرهنگی، چه در داخل کشورمان و چه در دنیای اسلام و دنیای بین‌الملل، پدیده تأثیر گذاری است که ابعاد مختلف تربیتی، اجتماعی، فرهنگی و … دارد اما آنچنان که باید و شاید این ابعاد شناخته شده نیست.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تأکید براینکه اربعین فرا دینی و فرا تشیع و حتی بین‌المللی است، اظهارداشت: فتنه‌ای که امروز در کشور عراق شاهد آن هستیم نیز برای محدود کردن آثار پدیده اربعین است.

 

وی با بیان اینکه تخمین‌ها از حضور پنج الی شش میلیون زائر اربعین ایرانی در کشور عراق خبر می‌دهد، اضافه کرد: برای ۸۰ میلیون نفر مابقی باید برنامه‌ای داشت کما اینکه در سال‌های قبل پیاده روی های محدودی صورت می‌گرفت و نذوراتی نیز توسط مردم اجرا می‌شد اما امروز باید همه احساس وظیفه کنند و از این ظرفیت مؤثر برای توسعه فرهنگ دینی و خدامحوری، ارتباط با اهل بیت (ع) ابا عبدالله (ع) و … استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام عبدالهی از انجام برنامه ریزی  برای برگزاری هر چه بهتر این اجتماع بزرگ جاماندگان اربعین خبردادوافزود: با کمک شبکه‌های مساجد، مواکب، هیئت‌ها این مراسم در تمام شهرها و روستاهای استان برگزار می‌شود و متعاقباً مسیرها اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه مسیرهای پیاده‌روی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و طراحی می‌شود که جاماندگان اربعین حس معیت و همراهی با زوار را داشته باشند افزود: در مسیر موکب‌های پذیرایی و سایر مواکب موردنیاز زوار و جاماندگان مستقر می‌شود.

 

به گفته وی مسیرها نیز به‌گونه‌ای انتخاب می‌شود که مقصد یکی از بقاع متبرکه آن شهر یا روستا باشد.

کد خبر 1211685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha