اگر آب در کشور مدیریت نشود در آینده با مشکل عدیده‌ای مواجه می‌شویم/ لزوم جلوگیری مهاجرت نخبگان از استان یزد

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به لزوم جلوگیری مهاجرت نخبگان از استان یزد، گفت: اگر آب در کشور مدیریت نشود در آینده با مشکل عدیده‌ای مواجه می‌شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای لحظاتی پیش در دیدار اقشار مختلف مردم با رئیس قوه قضائیه که در سالن منتظر قائم استانداری یزد برگزار شد، اظهار داشت: استان یزد به حق دارالعباده و حسینیه ایران نام گرفته است چون با نام اباعبدالله الحسین (ع) زندگی و تلاش می کنند.

رئیس قوه قضائیه افزود: نخبگان، علما و هنرمندان استان یزد در زمینه های مختلف زبانزد هستند و باید تلاش شود که این فرهنگ اصیل و عمیقی که در این استان وجود دارد ،نه تنها حفظ شود بلکه ارتقا یابد و اجازه داده نشود که به سنت های بومی خوبی که دارید، خدشه ای وارد شود.

وی با بیان اینکه یکی از سرمایه های بزرگ این استان، دینداری مردم است، افزود: نخبگان، خصلت های انسانی و دینی، هنر و علمای گرانقدر از دیگر سرمایه های بزرگ استان یزد است.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه استان یزد از معادن بسیار ارزشمندی برخوردار است، افزود: استان یزد در رتبه چهارم صنعت و رتبه دوم معدنی در کشور برخوردار است.

اژه‌ای با بیان اینکه استان یزد دارای نخبگان از گذشته تا به حال بوده است، اظهار داشت: این نخبگان نباید اثر کارشان در خارج از استان به نتیجه برسد بلکه بسیاری از نخبگان باید نتیجه نخبگی را در داخل استانشان به نتیجه برسانند.

رئیس عدلیه با اشاره به اینکه مهاجرت از استان یزد به استان های دیگر و مهاجرت از استان های دیگر به یزد دو مسئله مهم پیرامون استان یزد است، ادامه داد: نباید نخبگان از استان یزد خارج شوند بلکه باید در این استان ماندگار باشند تا بتوان از ظرفیت آنها به خوبی استفاده کرد.

وی اظهار داشت: امروز نه تنها کشور ما بلکه بسیاری از کشور با مشکل جدی آب مواجه است و اگر نتوانیم هم منابع آن را افزوده و درست مدیریت و مصرف نکنیم با مشکل عدیده‌ای در آینده کشور مواجه خواهیم شد. نیاز است که افزایش منابعی را در کشور داشته باشیم و هم اینکه مدیریت و مصرف و تفکیک آب در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم آن را مدیریت و این مشکل را مرتفع سازیم.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه منابعی برای تامین آب از دریا برای مردم استان یزد دیده شود، گفت: برخی از این منابع در داخل استان یزد وجود دارد که می تواند مشکل آب را در سریعترین زمان مرتفع سازد.

اژه‌ای با اشاره به اینکه بحث خانواده در سطح کشور بسیار حائز اهمیت است،‌ افزود:‌ اگر به مسئله خانواده توجه نشود،‌در آینده با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد که مسئولان باید نسبت به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه ظرفیت بالای گردشگری استان یزد،‌خط ترانزیت، اجازه ندهیم این مسائل به آسیب برای استان تبدیل شود، گفت:‌ نیاز به دقت نظر بیشتر در خصوص بحث قاچاقچیان شود و نگذاریم این ظرفیت هایی که برای استان می تواند منفعت داشته باشد،‌ به یک چالش تبدیل شود.

رئیس دستگاه قضا در خصوص انتقال زندان از داخل شهر به بیرون از شهر،‌ گفت:‌ بحث انتقال زندان از داخل شهر یزد به خارج از شهر به صورت جدی پیگیری شود تا بتوان از برخی از مشکلات جلوگیری کرد.

 

 

 

کد خبر 1211689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha