اربعین حسینی فرصتی برای بصیرت‌افزایی است

سردار ملکی به اتفاقات چند روز اخیر در عراق اشاره کرد و گفت: خون شهید سلیمانی اجازه نداد فتنه گران به این آشوب ادامه بدهند و آرامش به منطقه بازگشت و زائرین حسینی باید از این فرصت‌ها استفاده کنند و با بصیرت در این زیارت حضور پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، سردار «عبدالله ملکی» امروز(۱۰شهریور) در حاشیه اجرای طرح «رهسپاران عصر ظهور» در راستای اعزام جوانان و فعالان فرهنگی ۲۰هزار و ۲۰محله کم برخوردار کشور به سفر زیارتی عتبات عالیات در استان مازندران که در جوار یادمان شهدای گمنام مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد، با بیان اینکه امام حسین (ع) و یارانش برای احیای امر به معروف و نهی از منکر، پاسداری از اسلام، رسالت پیامبر و قرآن همه هستی خود را دادند که اسلام حفظ شود، اظهار کرد: عاشورا اسلام را بیمه کرده است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه جوانان امروز دارای شور، شعور و بصیرت هستند، گفت: این رزمایش بزرگ فرهنگی برای زیارت اربعین و مولا امام حسین (ع) در این مکان برگزار شد.

 

وی به نقش استان مازندران در هشت سال دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: استان مازندران در زمان جنگ ده تا یگان را پشتیبانی می‌کرد و مردم این استان بیش از ۵۵ هزار نفر آوارگان جنگی جنوب را پذیرایی کردند.

 

سردار ملکی با بیان اینکه مازندران در بازسازی سوسنگرد نیز نقش ویژه‌ای داشت و در جنگل‌های شمال در جنگ با ضد انقلاب و اتحادیه کمونیست‌ها حضور داشت، گفت: این همه حماسه مردم باید به نسل امروز و آیندگان معرفی شود.

 

وی با بیان اینکه مازندران در جنگ بیش از ده هزار و چهارصد شهید، ۳۳ هزار جانباز و ۲ هزار و ۳۰۰ آزاده تقدیم کرد، اذعان داشت: این راه، آرمان و فرهنگ رزمندگان باید معرفی شود و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان محلی برای معرفی این حماسه هاست.

 

سردار ملکی به معرفی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران پرداخت و گفت: این مرکز در حاشیه رودخانه تجن در مساحت ۶۰ هکتاری در سه فاز در حال ساخت است و تمدن هفت هزار ساله استان، حکومت علویان، نقش مردم در پیروزی انقلاب و دفاع از سرزمین اسلامی در این مکان معرفی می‌شود.

 

وی، مسجد فاو، حسینیه وداع، نهر‌های کوت، سعدونی و بوفلفل را از جمله پروژه‌های این مرکز اعلام کرد و افزود: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران بهترین، زیباترین، بامعنویت‌ترین و بزرگترین موزه دفاع مقدس کشور است.

 

سردار ملکی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی عشق است و عظمت اسلام و عاشورا را در این رزمایش شاهد هستیم، به اتفاقات چند روز اخیر در عراق اشاره کرد و گفت: خون شهید سلیمانی اجازه نداد فتنه گران به این آشوب ادامه بدهند و آرامش به منطقه بازگشت و زائرین حسینی باید از این فرصت‌ها استفاده کنند و با بصیرت در این زیارت حضور پیدا کنند.  

 

به گزارش شبستان،طرح «رهسپاران عصر ظهور» برای اعزام ۱۰هزار نفر از محرومین ایران اسلامی در سراسر کشور درحال اجراست که ۳۰۰نفر از فعالان فرهنگی اجتماعی ۲۶منطقه کم برخوردار استان مازندران در قالب همین طرح  امروز با حضور حجت الاسلام«محمد کاظمی کیاسری»مشاور امور ایثارگران استاندارمازندران، «روح الله سلگی» معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران و حجت الاسلام«بشیر عالیشاه» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان توسط ۷دستگاه اتوبوس از محل یادمان هشت شهید گمنام پارک موزه دفاع مقدس استان مازندران راهی عراق شدند.

 

کد خبر 1211720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha