نیازمند انتقال زندان یزد به خارج از شهر هستیم

فاطمی گفت:خواهشمندیم در زمینه انتقال زندانیان غیر بومی به محل زندگی خود و انتقال زندان یزد به خارج از شهر مساعدت لازم در صورت صلاحدید صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد،‌ مهران فاطمی استاندار یزد عصر امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس دستگاه قضاء برگزار شد با قدردانی از رئیس قوه قضائیه در زمینه اجرای سند پویا و تحول قضایی اظهار داشت : خوشبختانه در استان هم شاهد همراهی رئیس کل دادگستری و دادستان جوان و انقلابی هستیم. 

وی مهمترین چالش استان را محدودیت منابع آبی و نزولات جوی دانست و گفت:  مستخصرید که یزد با همه ظرفیت ها از دیرباز با چالش آب روبروست و با توجه به اینکه نیاز استان سالانه بیش از 11 میلیون متر مکعب است در حال حاضر از تلفیق آب انتقالی و آب های لب شور و دارای سختی بالا آب استان تامین می شود که افت کیفیت آب می تواند تهدیدی برای سلامت مردم باشد. 

فاطمی با اشاره به مصوبه هئیت دولت در زمینه واگذاری معدن برای تأمین هزینه های آب پایدار استان ابراز داشت: استان یزد دومین استان معدنی کشور است و این معادن بخش تعالی و پیشرفت استان هستند

 وی با اشاره به مصوبه دیوان عدالت اداری در خصوص معافیت 100 درصد مالیاتی یکی از معادن بزرگ استان خاطر نشان کرد: امیدواریم با حمایت شما این حکم ابطال شود تا اجحافی در حق مردم استان از طریق سرباز زدن از مسئولیت اجتماعی این معدن صورت نگیرد. 

استاندار یزد با اشاره به تهدیدات استان به واسطه قرار داشتن در محورهای مواصلاتی کشور اظهار داشت: با توجه اینکه یزد به مسیری برای قاچاق مواد مخدر و شرارت هایی قاچاقچیان، خواهشمندیم در زمینه انتقال زندانیان غیر بومی به محل زندگی خود و انتقال زندان یزد به خارج از شهر مساعدت لازم در صورت صلاحدید صورت گیرد. 

اجرای طرح سامان خانواده با مصوبه شورای عالی فرهنگ عمومی به پیشنهاد استان و طرح جوانی جمعیت، همچنین رسیدگی خارج از وقت به پرونده های زمین خواری یا ایجاد دادگاه ویژه از دیگر درخواست های استاندار از دستگاه قضا بود.

کد خبر 1211729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha