برنامه‌ریزی برای تحقق سهم ۲۵ درصد بخش تعاون در اقتصاد گلستان/ شرکت سرمایه‌گذاری در استان ایجاد می‌شود

زنگانه گفت: ۲۵ درصد درآمدها و تولید ناخالص داخلی استان باید از طریق تعاونی‌ها محقق شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی محمد زنگانه» امروز «پنجشنبه ١٠ شهریور» در مراسم تقدیر از تعاونی های برتر استان گلستان با اشاره به سهم تعاونی ها در اقتصاد کشور اظهارکرد: در قانون اساسی یک چهارم اقتصاد متعلق به بخش تعاون   است و در هدف به اشتراک گذاشته شده استان یعنی تحقق درآمد ۱۱۲ هزار میلیارد تومانی، ۲۵ درصد باید از طریق تعاونی ها ایجاد شود.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه درآمد سرانه گلستانی ها تا سال ۱۴۰۰ روندی نزولی داشته است، گفت: درآمد سرانه مردم گلستان ۴۶ درصد درآمد سرانه یعنی نصف متوسط درآمد سرانه کشور است و برای اینکه درآمد سرانه مردم استان افزایش پیدا کند باید یک چشم انداز تعریف می کردیم.

 

وی توضیح داد: میزان تولید ناخالص استان در حال حاضر ۵۶ هزار میلیارد تومان است که بر اساس سند استراتژیک استان تلاش داریم در سال ۱۴۰۴ درآمد سرانه مردم گلستان را به میانگین کشوری و تولید ناخالص را به ۱۱۲ هزار میلیارد تومان برسانیم و برای این کار به ۲۲۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است.

 

زنگانه افزود: شرکت سرمایه گذاری استان با معاونت هماهنگی امور اقتصادی و وزارت امور اقتصادی و دارایی در حال شکل گیری است تا صندوق پشتیبانی برای توسعه اقتصاد استان ایجاد شود.

 

وی بیان کرد: هدف مبادلات بین المللی ارتقای درآمد ۱۸۶ میلیون دلاری به ۵۰۰ میلیون دلار است که ۲۵ درصد این هدف باید از طریق بخش تعاونی تحقق پیدا کند.

 

 

کد خبر 1211741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha