سیستان و بلوچستان رتبه سوم در خصوص سرانه تعداد تراکنش دستگاه های خودپرداز روستائی را دارد

مدیر شعب پست بانک سیستان و بلوچستان گفت: علیرغم تمامی مشکلات و محدودیت ها،بر اساس آمار منتشره ، استان سیستان و بلوچستان پس از استان های البرز و لرستان ،رتبه سوم در خصوص سرانه تعداد تراکنش دستگاه های خودپرداز روستائی را داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، «محمد ابراهیم محمدی» در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: پست بانک ایران پس از تصویب اساسنامه توسط هیات محترم وزیران از دی ماه سال 75 فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد و در حال حاضر با 6500 عبه و باجه بانکی روستایی ر سراسر کشور ، گسترده ترین و مویرگی ترین شبکه بانکی کشور را در اختیار دارد.

 

مدیر شعب پست بانک سیستان و بلوچستان ادامه داد: در راستای برنامه راهبردی بانک، پست بانک ایران گسترش و تعمیق شمول مالی در مناطق روستائی و کم برخوردار را در دستور کار خود قرار داده است.دراین راستا علاوه بر بهره مندی از ظرفیت باجه های بانکی روستائی از توانمندی ها و قابلیت بانکداری دیجیتال هم بهره برداری شده است.

 

محمدی تصریح کرد: جمعیت جوان و روستائی استان، از طرفی گستردگی استان با بیش از 180 هزار کیلومتر مربع، همچنین وجود قریب به 1400کیلومتر مرز مشترک زمینی و دریائی و نیز تراکم پایین جمعیت (15 نفر در هر کیلومتر مربع) و شرایط خاص استان، می طلبید که بانک بعنوان یکی از ارکان تاثیر گذار در حوزه اقتصاد و خدمات رسانی در روستا، نقش آفرینی بیشتری را متقبل شود که این مهم با ماموریت ویژه مدیر عامل محترم بانک به استان ابلاغ شد.

وی افزود: در سطح استان سیستان و بلوچستان از ابتدای سال 1399 تا کنون تعداد باجه های روستائی از 95 شعبه و باجه باجه با رشد 52% به 144 شعبه و باجه رسیده است. در حال حاضر 77%جمعیت روستائی استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت پوشش خدمات بانک می باشند.

 

مدیر شعب پست بانک سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در نتیجه ی این اقدامات میانگین فاصله روستاها تا نزدیکترین واحد بانکی از 110 کیلومتر به زیر 70 کیلومتر کاهش پیدا کرده است.

 

محمدی گفت: در حال حاضر بانک در سطح استان دارای بیش از 5400 نقطه تماس حضوری و غیرحضوری  می باشد که نسبت به سال ماقبل آن 29% ، مجموع نقاط تماس بانک رشد داشته است.

 

وی افزود: در خصوص خودپرداز های روستائی 79 دستگاه در سطح استان نصب می باشد که در یکسال گذشته بیش از 6 میلیون فقره تراکنش داشته اند. علیرغم تمامی مشکلات و محدودیت ها،بر اساس آمار منتشره ، استان سیستان و بلوچستان پس از استان های البرز و لرستان ،رتبه سوم در خصوص سرانه تعداد تراکنش دستگاه های خودپرداز روستائی را داشته است.

 

محمدی عنوان کرد: همچنین در یکسال گذشته  23 میلیون تراکنش بر بستر نقاط تماس غیرحضوری بانک در سطح استان (POS-ATM-PND) ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 53%رشد را نشان می دهد.

 

مدیر شعب پست بانک سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در راستای بسط و گسترش خدمات بانک در سطح روستا ها و کاهش هزینه ها و سفرهای روستائیان عزیز،با تدبیر مدیرعامل محترم و هیات مدیره بانک از خرداد ماه سال 1400 مجوز نصب و راه اندازی دستگاه های صدور کارت آنی در سطح روستا ها صادر شد که تا کنون این مهم در 47 روستای سطح استان انجام پذیرفته است.

 

محمدی بیان داشت: جمیع موارد فوق علاوه بر اینکه بیانگر استقبال مردم استان از خدمات بانک در سطح روستاها می باشد، مبین صرفه جوئی بسیار در هزینه های عمومی،کاهش تردد ها و سفرها و کاهش خطرات جاده ای ،صرفه جوئی در مصرف سوخت و ... می باشد.

 

وی افزود: از محل قانون اشتغال روستائی تاکنون 1300 میلیارد ریال در قالب 1600 طرح و پروژه با اشتغالزایی ثابت 2400 نفر ، با نرخ های 4 و 6 درصد در سطح روستاهای استان پرداخت شده است.

 

مدیر شعب پست بانک سیستان و بلوچستان تاکید کرد: از محل بند ب ماده 52 قانون بودجه نیز جمعا با سرمایه گذاری 432 میلیارد ریالی بانک و بخش خصوصی 97 شغل ثابت در شهرستان زاهدان ایجاد شده است.

 

محمدی گفت:در سه ماهه گذشته پست بانک استان ، 132 درصد از اعتبار ابلاغی کل سال 1401 خود در سرفصل قرض الحسنه ازدواج را در سطح استان پرداخت نموده است.

 

وی افزود: پرداخت تسهیلات  از منابع داخلی در سطح استان در دولت سیزدهم بیش از 5000  فقره به میزان 3276 میلیارد ریال در قالب تسهیلات قرض الحسنه ، ازدواج ، جعاله ، مسکن روستایی ، مرابحه و ... بوده است.

 

 

مدیر شعب پست بانک سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این مدت 2733  فقره تسهیلات قرض الحسنه برای کمک به لوله کشی گاز منازل با نرخ 4 درصد در سطح شهرستان زاهدان پرداخت شده است.

 

محمدی گفت: یادآور می شود در راستای ایفای نقش اجتماعی بانک،کمک به گازکشی منازل شهر زاهدان به عنوان آخرین مرکز استان بهره مند از نعمت گاز در سطح کشور به تعداد 12 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه 100 میلیون ریالی،توسط هیات مدیره محترم بانک تقبل و به استان ابلاغ گردیده که در حال انجام می باشد.

 

وی افزود: همچنین در همین راستا در سنوات اخیر مبلغ 168.928.200.000 ریال تسهیلات کم بهره با نرخ ترجیحی به شهرداری های زابل و زاهدان پرداخت که از این محل مجموعا  24 دستگاه اتوبوس و  18دستگاه مینی بوس جهت تجهیز ناوگان درون شهری این دوشهر خریداری و تحویل شده است.

 

این مقام مسئول گفت: یادآور می شود امکان توسعه باجه های روستائی بانک در روستاهای فاقد باجه و دارای ارتباط اینترنتی مهیا بوده و گزینش نیروی انسانی مورد نیاز باجه های روستائی نیز از محل جوانان بومی مورد تایید دهیار ، شورا و معنمدین همان روستا صورت می پذیرد. در همین راستا مجموعا در سطح استان 250 شغل ثابت ایجاد شده است.

 

محمدی یادآور شد: مدیر شعب پست بانک سیستان و بلوچستان در ماه های اخیر در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی بانک در سطح استان مبلغ 1 میلیارد ریال جهت کمک به خانوارهای آسیب دیده از سیل جنوب استان و همین طور تهیه و توزیع پوشاک و کفش در ابتدای سال 1401 در روستاهای سطح استان تخصیص یافته است.

 

وی افزود: در سال 1400 پس از چند سال ، بانک موفق به پوشش زیان انباشته شده و در حال حاضر یکی از سرآمدهای صنعت بانکی به لحاظ سودسازی می باشد. سرمایه بانک در سال گذشته 407 درصد افزایش داشته که موجب ارتقای چندین پله ای بانک در بین بانکهای کشور شده است.

 

مدیر شعب پست بانک سیستان و بلوچستان یادآور شد: پست بانک ایران به عنوان یک بانک دولتی و یکی از بازوهای دولت در حوزه روستا در پرداخت تسهیلات ازدواج ، فرزندآوری ، ودیعه مسکن ، مسکن روستایی ، مشاغل خانگی ، اشتغال روستایی و ... جزو بانکهای عامل بوده و به تکالیف خود عمل می کند.

 

محمدی گفت: گفتنی است در حال حاضر 40 خدمت در باجه های بانکی پست بانک ایران در حال انجام است که نقش موثری در کاهش تردد روستائیان عزیز به شهرها شده و موجب کسب رتبه ششم بانک در ارزیابی دولت الکترونیک در بین 170 دستگاه اجرائی کشور شده است.

 

وی افزود: پست بانک ایران پس از تصویب اساسنامه توسط هیات محترم وزیران از دی ماه سال 75 فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد و در حال حاضر با 6500 عبه و باجه بانکی روستایی ر سراسر کشور ، گسترده ترین و مویرگی ترین شبکه بانکی کشور را در اختیار دارد.

 

مدیر شعب پست بانک سیستان و بلوچستان ادامه داد: در راستای برنامه راهبردی بانک، پست بانک ایران گسترش و تعمیق شمول مالی در مناطق روستائی و کم برخوردار را در دستور کار خود قرار داده است.دراین راستا علاوه بر بهره مندی از ظرفیت باجه های بانکی روستائی از توانمندی ها و قابلیت بانکداری دیجیتال هم بهره برداری شده است.

 

محمدی گفت: جمعیت جوان و روستائی استان، از طرفی گستردگی استان با بیش از 180 هزار کیلومتر مربع، همچنین وجود قریب به 1400کیلومتر مرز مشترک زمینی و دریائی و نیز تراکم پایین جمعیت (15 نفر در هر کیلومتر مربع) و شرایط خاص استان، می طلبید که بانک بعنوان یکی از ارکان تاثیر گذار در حوزه اقتصاد و خدمات رسانی در روستا، نقش آفرینی بیشتری را متقبل شود که این مهم با ماموریت ویژه مدیر عامل محترم بانک به استان ابلاغ شد.

 

وی افزود: در سطح استان سیستان و بلوچستان از ابتدای سال 1399 تا کنون تعداد باجه های روستائی از 95 شعبه و باجه باجه با رشد 52% به 144 شعبه و باجه رسیده است. در حال حاضر 77%جمعیت روستائی استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت پوشش خدمات بانک می باشند.

مدیر شعب پست بانک سیستان و بلوچستان گفت: در نتیجه ی این اقدامات میانگین فاصله روستاها تا نزدیکترین واحد بانکی از 110 کیلومتر به زیر 70 کیلومتر کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در حال حاضر بانک در سطح استان دارای بیش از 5400 نقطه تماس حضوری و غیرحضوری  می باشد که نسبت به سال ماقبل آن 29% ، مجموع نقاط تماس بانک رشد داشته است.

 

مدیر شعب پست بانک سیستان و بلوچستان در خصوص خودپرداز های روستائی 79 دستگاه در سطح استان نصب می باشد که در یکسال گذشته بیش از 6 میلیون فقره تراکنش داشته اند. علیرغم تمامی مشکلات و محدودیت ها،بر اساس آمار منتشره ، استان سیستان و بلوچستان پس از استان های البرز و لرستان ،رتبه سوم در خصوص سرانه تعداد تراکنش دستگاه های خودپرداز روستائی را داشته است.

محمدی  گفت:همچنین در یکسال گذشته  23 میلیون تراکنش بر بستر نقاط تماس غیرحضوری بانک در سطح استان (POS-ATM-PND) ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 53%رشد را نشان می دهد.

وی افزود: همچنین در راستای بسط و گسترش خدمات بانک در سطح روستا ها و کاهش هزینه ها و سفرهای روستائیان عزیز،با تدبیر مدیرعامل محترم و هیات مدیره بانک از خرداد ماه سال 1400 مجوز نصب و راه اندازی دستگاه های صدور کارت آنی در سطح روستا ها صادر شد که تا کنون این مهم در 47 روستای سطح استان انجام پذیرفته است.

مدیر شعب پست بانک سیستان و بلوچستان یادآور شد:  جمیع موارد فوق علاوه بر اینکه بیانگر استقبال مردم استان از خدمات بانک در سطح روستاها می باشد، مبین صرفه جوئی بسیار در هزینه های عمومی،کاهش تردد ها و سفرها و کاهش خطرات جاده ای ،صرفه جوئی در مصرف سوخت و ... می باشد.

 

مدیر شعب پست بانک سیستان و بلوچستان گفت:  از محل قانون اشتغال روستائی تاکنون 1300 میلیارد ریال در قالب 1600 طرح و پروژه با اشتغالزایی ثابت 2400 نفر ، با نرخ های 4 و 6 درصد در سطح روستاهای استان پرداخت شده است.

محمدی گفت: از محل بند ب ماده 52 قانون بودجه نیز جمعا با سرمایه گذاری 432 میلیارد ریالی بانک و بخش خصوصی 97 شغل ثابت در شهرستان زاهدان ایجاد شده است.

وی افزود: در سه ماهه گذشته پست بانک استان ، 132 درصد از اعتبار ابلاغی کل سال 1401 خود در سرفصل قرض الحسنه ازدواج را در سطح استان پرداخت نموده است.

مدیر شعب پست بانک سیستان و بلوچستان یادآور شد: پرداخت تسهیلات  از منابع داخلی در سطح استان در دولت سیزدهم بیش از 5000  فقره به میزان 3276 میلیارد ریال در قالب تسهیلات قرض الحسنه ، ازدواج ، جعاله ، مسکن روستایی ، مرابحه و ... بوده است.

 

این مقام مسئول گفت: در این مدت 2733  فقره تسهیلات قرض الحسنه برای کمک به لوله کشی گاز منازل با نرخ 4 درصد در سطح شهرستان زاهدان پرداخت شده است.

 

وی افزود: یادآور می شود در راستای ایفای نقش اجتماعی بانک،کمک به گازکشی منازل شهر زاهدان به عنوان آخرین مرکز استان بهره مند از نعمت گاز در سطح کشور به تعداد 12 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه 100 میلیون ریالی،توسط هیات مدیره محترم بانک تقبل و به استان ابلاغ گردیده که در حال انجام می باشد.

 

مدیر شعب پست بانک سیستان و بلوچستان یادآور شد:  همچنین در همین راستا در سنوات اخیر مبلغ 168.928.200.000 ریال تسهیلات کم بهره با نرخ ترجیحی به شهرداری های زابل و زاهدان پرداخت که از این محل مجموعا  24 دستگاه اتوبوس و  18دستگاه مینی بوس جهت تجهیز ناوگان درون شهری این دوشهر خریداری و تحویل شده است.

 

محمدی گفت: یادآور می شود امکان توسعه باجه های روستائی بانک در روستاهای فاقد باجه و دارای ارتباط اینترنتی مهیا بوده و گزینش نیروی انسانی مورد نیاز باجه های روستائی نیز از محل جوانان بومی مورد تایید دهیار ، شورا و معنمدین همان روستا صورت می پذیرد. در همین راستا مجموعا در سطح استان 250 شغل ثابت ایجاد شده است.

 

وی افزود: در ماه های اخیر در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی بانک در سطح استان مبلغ 1 میلیارد ریال جهت کمک به خانوارهای آسیب دیده از سیل جنوب استان و همین طور تهیه و توزیع پوشاک و کفش در ابتدای سال 1401 در روستاهای سطح استان تخصیص یافته است.

مدیر شعب پست بانک سیستان و بلوچستان در سال 1400 پس از چند سال ، بانک موفق به پوشش زیان انباشته شده و در حال حاضر یکی از سرآمدهای صنعت بانکی به لحاظ سودسازی می باشد. سرمایه بانک در سال گذشته 407 درصد افزایش داشته که موجب ارتقای چندین پله ای بانک در بین بانکهای کشور شده است.

 

مدیر شعب پست بانک سیستان و بلوچستان ادامه داد: پست بانک ایران به عنوان یک بانک دولتی و یکی از بازوهای دولت در حوزه روستا در پرداخت تسهیلات ازدواج ، فرزندآوری ، ودیعه مسکن ، مسکن روستایی ، مشاغل خانگی ، اشتغال روستایی و ... جزو بانکهای عامل بوده و به تکالیف خود عمل می کند.

گفتنی است در حال حاضر 40 خدمت در باجه های بانکی پست بانک ایران در حال انجام است که نقش موثری در کاهش تردد روستائیان عزیز به شهرها شده و موجب کسب رتبه ششم بانک در ارزیابی دولت الکترونیک در بین 170 دستگاه اجرائی کشور شده است.

کد خبر 1211776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha