اربعین بستری برای انتقال پیام سیدالشهداست

حجت الاسلام احمدی گفت: اربعین در واقع فضا، زمینه و بستری برای انتقال پیام سیدالشهدا و عاشورا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «حمید احمدی» امشب (پنجشنبه ۱۰ شهریور) در همایش بزرگ سفیران زینبی که در سالن اجتماعات اداراه کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: اقدامات خوبی برنامه ریزی و اجرا شده و ان شاالله این کارها به نتیجه خوبی منتهی می شود و اربعینی با معنویت و با شکوه بیشتری را شاهد باشیم.

 

رئيس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین کشور ادامه داد: اربعین بیش از هر چیز با ذکر و یاد حضرت زینب (س) و با راهبری امام سجاد (ع) همراه است و هیچ کس نمی تواند اربعین را بدون یاد، نام، نقش و رهبری درخشان حضرت زینب کبری (س) به تصویر کشد.

 

وی عنوان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری اربعین رسانه عاشورا است و اربعین در واقع فضا، زمینه و بستری برای انتقال پیام سیدالشهدا و عاشورا است.

 

حجت الاسلام احمدی اعلام کرد: امسال اربعین در شرایط خاصی برگزار می شود، گرمای هوا، مشکلات پیش آمده در عراق کمبود آب و برق، ریزگردها و مشکل حمل نقل در کشور از چالش های جدی است و زمانی می توانیم از این موارد بگذریم و اربعینی آرام و باشکوهی داشته باشیم که همه کمک کنیم و این کار تنها از دولت ساخته نیست.

 

وی افزود: دولت مهمترین کاری که می تواند انجام دهد تسهیل گری کرده و امنیت برقرار کند که ان شاالله امنیت را برقرار خواهند کرد و مطمئن هستیم فعالان حوزه حمل و نقل مانند هر سال در کنار مردم این مشکلات را حل می کنند.

 

رئيس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین کشور تأکید کرد: اربعین این کار بزرگ، مردمی است و دولت نباید در کار مردم آمده و دخالت کرده و موکب داری کند و مردم باید بدانند سفر، سفری سخت است و رسانه ها و شما مبلغان باید بگویید سفر سفری سخت است و راحت و آرام نیست و کسانی که دچار بیماری هستند و دارای اطفال هستند به این سفر مشرف نشوند و اگر هم به این سفر رفتند مدت زمان سفرشان را کوتاه کنند.

 

وی اعلام کرد: هر کس خود را بیمه کند تا امنیت خاطر ایجاد شود و خانواده نگران نباشند.

 

حجت الاسلام احمدی گفت: عراق دچار ناآرامی های شده است و لازم است زائران در مسائل عراق اظهار نظر نکرده و موضع گیری نکنند.

 

وی خاطر نشان کرد: در عراق و ایران مشکلاتی وجود دارد قطع برق و گرمای هوای وجود دارد و لازم است زوار زمان کوتاهی در حد یک تا ۲ شب را در خانه هایی که عراقی ها برای اسکان تدارک دیده اند، بمانند تا گروه های دیگر هم بتوانند از این امکان استفاده کنند.   

 

کد خبر 1211810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha