یادواره ای در آستانه ۴۰ سالگی/ مردم داری؛ میراث ماندگار مادر شهیدان کمالی

یادواره سالیانه شهیدان احمد و محمود کمالی به همراه یادبود مادر شهدا یا حضور مسئولین محلی و اقشار مختلف مردم در کوچه شهیدان کمالی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از راین؛ یادواره سالیانه شهیدان احمد و محمود کمالی به همراه یادبود مادر شهدا یا حضور مسئولین محلی و اقشار مختلف مردم در کوچه شهیدان کمالی برگزار شد.

 

 

حجت الاسلام علی اصغر هاشم پور؛ عضو شورای تعالی مساجد استان کرمان هم در این مراسم ضمن بیان گوشه هایی از شخصیت خودساخته شهیدان احمد و محمود کمالی راینی؛ به عظمت شخصیت مادر این شهدا نیز اشاره کرد.

 

 

وی شهدا را جلوه های مصباح الهدی دانست و اظهار کرد: شهدا هم زنده اند و هم زنده می کنند و به دیگران حیات می بخشند لذا شهدا گفتند اگر ما را یاد کنید شما را یاد می کنیم.

 

 

 

حجت الاسلام هاشم پور با اشاره به سخن امام راحل مبنی بر اینکه "امتی که شهادت دارد، اسارت ندارد" تصریح کرد: یادواره شهدا سفره ای است که خودشان پهن کردند تا از جرعه ای که خود نوشیدند، سهمی هم برای ما باشد اگر قدر بدانیم.

 

 

 

وی به اهمیت یادواره های شهدا هم اشاره و تاکید کرد: اشتباه می کند کسی که فکر کند شهدا توجه به میهمانان خویش نداشته باشند.

 

 


 

حجت الاسلام هاشم پور با بیان این مطلب که حاج قاسم فرمودند " باید شهید باشی تا شهید شوی"؛  شهیدان کمالی را مصداق این امر دانست و به صفاتی چون دلسوزی و مردم داری شهیدان کمالی اشاره و اظهار کرد: این شهدا، مردم داری را از مادرشان یاد گرفته بودند و شهید احمد کمالی از حقوق معلمی خود خود برای بچه های بی بضاعت لوازم التحریر تهیه می کرد.

 

 

گفتنی است؛ معلم شهید احمد(محمد) کمالی در سال ۱۳۴۱ متولد شد و در سال ۱۳۶۲ در مریوان به شهادت رسید؛ طلبه شهید محمود کمالی هم در سال ۱۳۴۳ در راین متولد و در سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از حدود ۹ سال بازگشت.

 

 

از شهادت اولین شهید خانواده؛ همه ساله مراسم یادبودی برای این دو برادر توسط مادر صبور این شهدا برگزار می شد؛ حاجیه فاطمه رضا پور، مادر شهیدان کمالی، یکشنبه شب(۵ دی) آسمانی شد و امسال اولین سالگرد شهدا بدون حضور مادر در فضایی آکنده از بیقراری فرزندان و نوه ها برگزار شد.

 


 

کد خبر 1211863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha