ضرورت فراهم كردن تمهيدات لازم براى سفر ايمن زائران اربعين حسينى و مشهد مقدس

در جلسه شوراى ادارى و جلسه هماهنگی اربعین حسینی اداره كل راهدارى و حمل و نقل جاده اى خراسان شمالى، فراهم كردن تمهيدات لازم براى سفر ايمن زائران اربعين حسينى و مشهد مقدس مورد تاكيد قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ "محمد مشتری" سرپرست راهدارى و حمل و نقل جاده اى خراسان شمالى در این جلسه گفت: با توجه به پيش رو بودن اربعين حسينى همچنين پياده روى زائران پیاده حرم امام رضا (ع) به سوى مشهد مقدس بايد تمهيدات لازم در محورهاى استان به نحو احسن انجام شود.



وی افزود: در اين خصوص بايد مواردى از جمله بازسازى حريم، تابلو و علائم، مسيرهاى حركت زائران پياده و اتوبوس ها بررسى و كم و كسرى ها برطرف شود.
 


مشتری اظهاركرد: بر شركت هاى حمل و نقل مسافرى نيز بايد نظارت و كميسيون تخلفات برگزار شود تا در اين ايام مشكلى ايجاد نشود.
 


معاون حمل و نقل اداره كل راهدارى و حمل و نقل جاده اى استان نيز با اشاره به گردهمايى بزرگ شيعيان در اربعين حسينى تصريح كرد: تمامى ناوگان حمل و نقل عمومى بايد در اختيار زائران باشد ضمن اين كه در هر يك از اداره هاى شهرستان ها يك رابط حمل و نقل منتخب شده است.
 


"سعيد سبحانى" با بيان اين كه صورت وضعيت دربستى در اين ايام ممنوع است، افزود: از ۱۵ ماه جارى صورت وضعيت فقط به روز فروخته مى شود.

 


وى از ثبت نام ۱۷ هزار زائر در سامانه سماح خبر داد كه از اين تعداد ۱۰ هزار نفر ثبت نام خود را قطعى كرده اند و گفت: با توجه به اين كه استان در مسير پياده روى زائران مشهد مقدس در ايام شهادت امام رضا (ع) قرار دارد بايد سمت چپ محور از جنگل گلستان تا انتهاى حوزه استحفاظى فاروج، تيغ زنى انجام شود.


وى بر افزايش گشت زنى در اين ايام تاكيد كرد و هدايت كردن زائران پياده در مسير درست، رعايت حريم جاده از سوى موكبان صلواتى، جلوگيرى از تردد زائران پياده در هنگام غروب و نصب بنر در مسير حركت زائران را از جمله اقداماتى عنوان كرد كه بايد مورد توجه باشد.

 

 

 

کد خبر 1211867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha