شروع کننده حرکات جهادی در کشور مقام معظم رهبری است

سردار زهرایی با بیان اینکه در اجلاسیه جهادگران فردوس بیش از هزار جهادگر از سراسر کشور وارد این شهرستان برای انجام کار جهادی می شوند، گفت: پدر معنوی و شروع کننده حرکات جهادی در کشور مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «محمد زهرایی» ظهر امروز (11شهریور) در سخنانی قبل از خطبه های نماز جمعه بيرجند با اشاره به زلزله شهریور ۱۳۴۷ در منطقه فردوس و جان باختن 5 هزار نفر در این حادثه، اظهار کرد: عمق فاجعه در آن زمان با توجه به جمعیت کمتر فردوس بسیار زیاد بود.

 

وی با بیان اینکه رژیم ستمشاهی در این حادثه هیچ خدمتی به مردم نداد و مردم رها شدند، گفت: مقام معظم رهبری که آن زمان در مشهد طلبه بودند، وقتی خبر زلزله به ایشان رسید، 12 دستگاه اتوبوس از خیرین و مردم و روحانیون مشهد را به همراه چندین کامیون مواد امدادی و غذایی برای کمک رسانی به مردم فردوس اعزام شدند و این روز نقطه عطف حرکات سازندگی در کشور شد.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه در سال 79 نیز جمعی از جوانان خودجوش برای کمک رسانی به مناطق محروم رفتند و از آن زمان بسیج سازندگی به فرمان رهبر معظم انقلاب تشکیل شد، ادامه داد: الگوی بسیج سازندگی حضور رهبر معظم انقلاب در سال 47 در منطقه فردوس برای کار جهادی و کمک رسانی است.

 

سردار زهرایی با بیان اینکه در اجلاسیه جهادگران فردوس بیش از هزار جهادگر از سراسر کشور وارد این شهرستان برای انجام کار جهادی می شوند، افزود: پدر معنوی و شروع کننده حرکات جهادی در کشور مقام معظم رهبری است.

 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که حرکت جهادی باید مردمی باشد، گفت: حرکت جهادی مقام معظم رهبری در سال 47 کاملا مردمی بود و حکومت در آن زمان هیچ کمکی نکرد.

 

سردار زهرایی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب در یک دهه گذشته مطرح کردند در سال 57 نیز ایشان در جریان زلزله فردوس به مردم در مورد روی پای خود ایستادن و استقلال اقتصادی سخن گفته بودند، افزود: حدود 85 درصد از جوانان کشور محروم از خدمت رسانی به مردم هستند که باید در فعالیت جهادی برای خدمت به مردم قرار بگیرندو بسیج برای تحقق این مهم برنامه دارد.

 

وی افزود: بسیج گام دوم انقلاب نقش آفرینی مردم در بخش های مختلف را تعریف می‌کند و هر کس دل در گرو انقلاب و خدمت به مردم دارد و عنادی با انقلاب ندارد، بسیج خودش را مکلف می‌داند که زمینه برای حضور او در فعالیت های جهادی را فراهم کند.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه دولت سیزدهم تعامل گسترده ای با بسیج در راستای خدمت به مردم دارد، گفت: رزمایش هایی در اقشار مختلف بسیج در کشور در حال برگزاری است.

 

وی گفت: مردم خراسان جنوبی همواره در ارزیابی هایی که در کشور است به لحاظ ولایتمداری و شرکت در مراسم مذهبی در اوج می درخشند که یک افتخار است.

 

سردار زهرایی همچنین در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، استمرار قطعی تفکر علوی و نهضت عاشورایی است، گفت: انقلاب کار به ظاهر ناتمام مانده عاشورا را تمام کرد.

 

وی با اشاره به اینکه امام حسین علیه السلام قلوب جهانیان را تسخیر کرده است، گفت: یزید هر چند که حاکمیت آن زمان که حق اهل بیت علیهم السلام را گرفت اما نتوانست قلوب مسلمین را بگیرد، اما امام حسین علیه السلام امروز نه تنها در بین مسلمانان بین در قلب کشورهای کفر نیز قلب ها را تسخیر کرده است.

 

رئیس سازمان بسیج سازگی کشور با بیان اینکه جهادگران عرصه تببین باید آگاهانه عمل کنند، گفت: امروز باید هر کدام از ما وظیفه و جایگاه خودمان در این عرصه را فهم کنیم و در این راستا تلاش کنیم.

 

سردار زهرایی با اشاره به اینکه در دوره آخرالزمان باید در معیت ولی امر زمان باشیم که در این صورت در لشگر خوبان امام زمان (عج) خواهیم بود، یادآور شد: انقلاب اسلامی یک مکتب جدیدی را به بشریت معرفی کرد که سرشار از معنویت و اخلاق و عدالت است.

 

 

 

 

کد خبر 1211894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha