راهپیمایی اربعین حسینی بیانگر پویایی مکتب عاشوراست

حجت الاسلام قربان پور در خطبه های نماز جمعه اعلام کرد: راهپیمایی اربعین حسینی در ابعاد اجتماعی و سیاسی بیانگر پویایی مکتب عاشوراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام « صفر قربان پور» در خطبه های نماز جمعه امروز(جمعه، 11شهریور ) در مصلی امام خمینی(رحمه الله) رشت، با اشاره به اربعین حسینی، تحرکات جریانات مخالف دولت عراق را موجب نگرانی دانست و گفت: رویکردهای آتش افروزانه آمریکا در منطقه برای احیای داعش در دامن زدن به این تحرکات اختلافی بی تاثیر نبوده است. 

 

امام جمعه موقت رشت تاکید کرد: راهپیمایی اربعین حسینی در ابعاد اجتماعی و سیاسی بیانگر پویایی مکتب عاشوراست.


وی گفت: مظهر قیام عاشورا و روشنگری حضرت زینب(سلام الله) را راهپیمایی عظیم اربعین می توان دید.


قربان پور اعلام کرد: یزید نتوانست و یزیدیان نخواهند توانست نام امام حسین(علیه السلام) را محو کنند.


وی افزود: اربعین حسینی در جوامع شیعی و اسلامی و حتی بین المللی وحدت آفرین است.


امام جمعه موقت رشت اذعان داشت: هیچ اقدامی در فضای مجازی و حقیقی نباید موجب خدشه دار شدن وحدت جوامع اسلامی و شیعی شود.


وی یادآور شد: اربعین به برکت نام امام حسین(علیه السلام) موازنه را به نفع جریان مقاومت و حمایت از مردم فلسطین پی خواهد برد.


قربان پور اظهار کرد: راهپیایی اربعین حسینی این سخن رهبر انقلاب را که اسرائیل از صفحه روزگار محو خواهد شد، تحقق خواهد بخشید.


وی گفت: اربعین جایگاه معنوی بالایی دارد و باید راهپیمایی اربعین به شکل یک سفر معنوی انجام شده و تنفننی و سیاحتی به آن نگاه نشود.


خطیب نماز جمعه رشت تصریح کرد: محور اربعین حسینی توجه به ولایت است و ولایت مداری باید ثمره شیرین این سفر باشد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از خدمات دولت گفت: امید و اعتماد آفرینی ثمره خدمات دولت است و امیدواریم مردم تلاش های دولت را در بخش مبارزه با گرانی و تورم بیشتر احساس کنند.


قربان پور در ادامه گیلان را قطب کشاورزی کشور دانست و گفت: می توان با افزایش صنایع تبدیلی، ضمن جلوگیری از خام فروشی باعث افزایش ارزش افزوده محصولات و ارتقای کشاورزی گیلان شد.


 وی همچنین نسبت به نرخ رشد پایین جمعیت در گیلان هشدار داد و افزود: باید در این زمینه تبلیغات صورت گرفته و مشوق هایی برای زوج ای جوان در نظر گرفت.

 

امام جمعه موقت رشت با اشاره به هفته تعاون، گفت: دوره کنونی دوره ویژه خدمت تعاونی ها به مردم است.


وی خاطرنشان ساخت: پیوند جریان تعاونی با دیگر بخش ها باید تقویت شود.

 

حجت الاسلام قربان پور با گرامیداشت سالروز واقعه 17 شهریور و کشتار مردم توسط مزدوران پهلوی، گفت: یاد و خاطره شهدای انقلاب به خاطر عظمت کاری که کردند باید گرامی داشته شود.

کد خبر 1211898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha