بهره‌مندی ۵۲ درصد از  جمعیت خوزستان با اجرای پروژه بزرگ آبرسانی غدیر

استاندار خوزستان گفت: پروژه بزرگ آبرسانی غدیر ۵۲ درصد جمعیت استان خوزستان را پوشش می‌دهد و شهرهای غربی، میانی و جنوب غرب و همچنین روستاهای استان از آب مطمئن، با کیفیت و پایدار برخودار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «صادق خلیلیان» امروز (جمعه ۱۱ شهریور) در آئین افتتاح فاز اول پروژه‌ آبرسانی غدیر خوزستان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: در پایان سال اول دولت مردمی و انقلابی سیزدهم شاهد به بار نشستن بسیاری از طرح‌هایی بودیم که در شروع این دولت، مردم آرزوی آن را داشتند و برخی از آنها محقق شده‌اند.

 

استاندار خوزستان افزود: طی یک سال اخیر با توجه به مصوبات سفرها و تخصیص اعتبارات ویژه حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان، پروژه‌های بسیار بزرگی در استان خوزستان داشته‌ایم تا شاهد رشد و سرعت گرفتن تولید در اجرای پروژه‌ها باشیم.

 

وی اذعان کرد: پروژه بزرگ آبرسانی غدیر ۵۲ درصد جمعیت استان خوزستان را پوشش می‌دهد و شهرهای غربی، میانی و جنوب غرب و همچنین روستاهای استان از آب مطمئن، با کیفیت و پایدار برخودار می‌شوند.

 

خلیلیان تصریح کرد: طرح اضطراری فاضلاب اهواز یک کار بسیار بزرگ بود و ۱۴۴ نقطه بحرانی شناسایی و به صورت شبانه‌روزی این کار انجام شد تا پس از سال‌ها دیگر شاهد صحنه‌های نابهنجار در این نقاط بحرانی نباشیم.

 

وی با بیان اینکه اقداماتی که در راستای طرح اضطراری فاضلاب در اهواز صورت گرفت، در دیگر شهرهای استان خوزستان هم در قالب مصوبات سفر انجام شد عنوان کرد: با توجه به فاضلابی که وارد محیط‌ زیست، رودخانه و یا تالاب‌ها می‌شد، فاضلاب شرق اهواز با ظرفیت ۱۱۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

استاندار خوزستان بیان کرد: در سال گذشته یک‌هزار و ۱۰۰ روستا به آب پایدار رسیدند و تا ماه گذشته نیز ۴۰۰ روستا دارای آب پایدار شدند که این نهضت همچنان ادامه خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: با توجه به اقداماتی که در این زمینه در استان خوزستان صورت گرفته، امسال بر خلاف سال‌های گذشته ما شاهد تنش‌‌های آبی در آب شرب و کشاورزی نبوده‌ایم.

 

خلیلیان با اشاره به اینکه بزرگترین خرید گندم به صورت تضمینی در خوزستان محقق شد اضافه کرد: هر چند بارندگی در خوزستان نسبت به سال‌های قبل ۲۱ درصد کمتر بوده اما با بالاترین خریدی که ما در ترسالی داشتیم، برابری می‌کند و حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تُن خرید تضمینی داشتیم.

 

وی با بیان اينکه در بحث راه‌ها اقدامات بسیار خوبی انجام شده است ابراز کرد: راه‌های اصلی به سمت دهدز و استان چهارمحال و بختیاری و همچنین به سمت بهبهان و استان کهگیلویه بویراحمد در مصوبات سفر، تخصیص اعتبار گرفتند و فعال شدند.

 

استاندار خوزستان افزود: خوشبختانه ۱۰ بیمارستان در مصوبات سفر برای تکمیل و تجهیز گنجانده شده که بیمارستان علوی آبادان به اتمام رسیده و بخش اورژانس آن مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفته و بخش‌های بستری و استاندارد آسانسورها در انتظار تأئید است.

 

وی به بیان دیگر اقدامات انجام شده در زمینه‌های مختلف پرداخت و مطرح کرد: عملیات احداث خانه هنرمندان و ۲ فرهنگسرا و همچنین ۲۴ خانه بهداشت و مراکز بهداشتی در شهرهای مختلف به اتمام رسیده است.

 

خلیلیان با اشاره به اینکه مردم خوزستان و کشورمان باید هر چه بیشتر با این دستاوردها آشنا شوند اذعان کرد: سه هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای پشتیبانی از تولید اختصاص پیدا کرد که علاوه بر سرمایه‌گذاری‌های جدید، ۱۶۲ واحد صنعتی راکد و نیمه راکد خوزستان فعال شدند تا نرخ رشد استان طی یک سال بیش از ۲ برابر شود.

 

وی با بیان اينکه نرخ بیکاری در استان خوزستان ۱/۳ کاهش پیدا کرده است یاد آور شد: تا مردادماه امسال ۲۰ هزار شغل در خوزستان ایجاد شده و به دنبال این هستیم که تا پایان سال جریان آمار به ۶۰ هزار برسد.

 

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: از شروع به‌کار دولت سیزدهم تاکنون یک‌هزار و ۲۲ پروژه را یا مورد بهره‌برداری قرار داده‌ایم و یا احداث بخشی از آنها را آغاز کرده‌ایم و در مجموع ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار صرف این پروژه‌ها شده تا شاهد یک نهضت بزرگ اجرای طرح‌ها و ایجاد اشتغال باشیم.

 

کد خبر 1211907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha