حماسه اربعین نشان دهنده قدرت اسلام است

آیت الله عابدینی گفت: حماسه اربعین با حضور میلیون ها نفر از عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای نشان دادن قدرت اسلام و ایجاد رعب و وحشت در دل صهیونیست ها و مستکبران آمریکایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۱۱ شهریور) در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: در آستانه اربعین حسینی و حماسه بزرگ اربعین قرار داریم و همه خود را برای این حماسه آماده می کنند.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: استان قزوین در زمینه فعالیت های اربعین به برکت حضور مردم و موکب داران رتبه بالایی دارد که جای قدردانی وجود دارد.

 

وی عنوان کرد: حماسه اربعین با حضور میلیون ها نفر از عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، برای نشان دادن قدرت اسلام و ایجاد رعب و وحشت در دل صهیونیست ها و مستکبران آمریکایی است.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: امسال هر کسی به هر صورتی که می تواند خود را سرباز اربعین این حماسه بزرگ دانسته و هر کاری می تواند برای بهتر برگزار شدن این حماسه بین المللی داشته باشد.

 

وی با اشاره به رعایت تقوای الهی در ابعاد مختلف زندگی اظهار کرد: تقوا امری زینتی نیست بلکه دانایی عقل و توانایی اراده است از همین رو باید برای اعتلای شخصیت و رشد انسانی و داشتن تقوا تلاش کنیم.

 

امام جمعه قزوین افزود: با عبادت انسان به تقوا می رسد و وقتی تقوا در انسان باشد انسان به کرامت می رسد، انسانی که تقوا و کرامت ندارد و جامعه اانسانی که بر اساس تقوا و کرامت مدیریت نشود، انسان ها برای یکدیگر زحمت درست می کنند و اگر زندگی بر اساس تقوا باشد هر کسی مراقب اعمال و رفتار خود بوده وهمچنین مراقب دیگران در مسیر تقواست.

 

وی عنوان کرد: بر اساس آیه قرآن کریم گرامی ترین مردم در نزد خدا باتقواترین است بنابراین باید بکوشیم تا تقوا در زندگی داشته باشیم.

 

آیت الله عابدینی تصریح کرد: مردم ما در ایام انقلاب اسلامی و وقتی امام تبعید شد با فداکاری و از خودگذشتگی که داشتند نشان دادند که ما آماده هستیم که امام برگردد و خداوند متعال هم امام را به ما برگرداند.

 

وی گفت: در دوران ظهور هم مشکلات بیشتر می شود بنابراین باید هوشیار بوده و این آمادگی را نشان دهیم ما باید صدای ظلم صهیونیست ها را شنیده و اجازه ندهیم به فلسطین و غزه آسیبی برسد.

 

امام جمعه قزوین افزود: ما باید پای مستکبران آمریکایی را از خلیج فارس قطع کنیم و در همه جای دنیا آنها که با ما مخالف هستند یعنی مستکبران و متجاوزان باید از صدا و شدت عمل ما واهمه و ترس داشته باشند.

 

وی با تسلیت درگذشت آیت الله ناصری و آیت الله سید حسن مصطفوی اظهار کرد: این ۲ عالم بزرگ در حوزه دین و اخلاق خدمات بسزایی داشتند و جای خالی عالمی که از میان ما می رود پر نمی شود بنابراین باید قدردان علما باشیم.

 

آیت الله عابدینی در پایان با اشاره به ضرورت حمایت از مستضعفان و محرومان جامعه یادآور شد: امروز اقشار مختلف مردم در مضیقه هستند و لازم است از اقشار آسیب پذیر حمایت کنیم تا از این شرایط عبور کرده و با همت مسئولان مشکلات از پیش رو برداشته شود.

 

کد خبر 1211920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha