اعزام سه فروند بالگرد به گیلان/ آتش‌سوزی تالاب انزلی به طور کامل مهار شد

کاظمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر آتش‌سوزی تالاب انزلی به طور کامل مهار شده است گفت: با هماهنگی‌ استاندار گیلان با وزیر کشور سه فروند بالگرد برای این امر عازم استان گیلان شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مسعود کاظمی» امروز (جمعه، ۱۱ شهریور) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری آخرین خبرها از کنترل آتش‌سوزی نیزارهای تالاب بین‌المللی انزلی را تشریح کرد و اظهار داشت: مقارن ساعت ۱۱ و‌۳۰ دقیقه شب گذشته حریق در تالاب بین‌المللی انزلی شروع شد.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه در روزهای گذشته شاهد حریق در هفت نقطه از تالاب‌های استان بودیم عنوان کرد: پس از اعلام آتش‌سوزی تالاب انزلی تیم‌های عملیاتی و مدیریت بحران در محل حاضر شده و برای مهار حریق اقدامات خود را آغاز کردند.

 

کاظمی با تاکید بر اینکه تمام تجهیزات لجستیکی استان گیلان برای مهار و کنترل حریق تالاب انزلی به کار گرفته شد اضافه کرد: پس از آنکه گزارش این حریق را به استاندار گیلان دادیم ایشان با هماهنگی‌هایی که با وزیر کشور انجام دادند سه فروند بالگرد شامل دو فروند از مجموعه هوا فضای سپاه و یک فروند از هلال احمر برای این امر عازم استان گیلان شدند.

 

وی از حضور مداوم و مستمر خود در مناطقی که در تالاب انزلی دچار آتش سوزی شده است خبر داد و یادآور شد: با تلاش و زحمات همه نیروها و تیم‌های عملیاتی آتش‌سوزی تالاب انزلی به طور کامل مهار شده است.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان اذعان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست، هلال احمر، منابع طبیعی ، شهرداری و نیروهای مردمی تلاش بسیار زیادی برای جلوگیری از گسترده‌تر شدن آتش‌سوزی به سایر مناطق انجام داده‌اند.

 

کاظمی خاطرنشان کرد: همه تیم‌های عملیاتی همچنان در منطقه حضور دارند تا از شروع مجدد حریق جلوگیری به عمل آوردند همچنین برابر درخواست استاندار گیلان از وزیر کشور تا پایان مهار کامل حریق تالاب انزلی و تالاب امیرکلایه بالگردها از استان گیلان خارج نخواهند شد.

کد خبر 1211977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha