اجرای سرود «حرم الله» از چهارمحال و بختیاری تا نجف، کاظمین و کربلا

نظری از اجرای سرود «حرم الله» توسط گروه سرود «نسیم صبا» شهرستان لردگان به مناسبت اربعین حسینی خبر داد و گفت: این سرود از روز ۱۷ تا ۲۶ شهریور مصادف با اربعین حسینی در شهرهای نجف، کربلا و کاظمین اجرا می شود.

«مهدی نظری» از رونمایی سرود «حرم الله» اثر تولیدی گروه سرود «نسیم صبا» از کانون فرهنگی هنری «نسیم صبا» شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد گفت: این سرود به مناسبت اربعین حسینی از آلبوم «هم صدا با اربعین» به تهیه کنندگی حوزه هنری کشور با همکاری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تولید شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری نسیم صبا، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان لردگان ادامه داد: بسیج هنرمندان و دفتر امام جمعه شهرستان لردگان نیز در تولید سرود «حرم الله» نقش ویژه ای دارند.

 

وی ابراز کرد: سرود «حرم الله»، با حضور «مرتضی حبیبی» به عنوان آهنگ ساز، «محمد مهدی سیار» شاعر، «مجید نصری» تنظیم كننده، «مهدی نظری» مربی فنی، «روح الله شهبازی» سرپرست و «محمد علی واثق» به عنوان تدوینگر تولید شده است.

 

نظری گفت: سرود «حرم الله» بر اساس نوحه ای از «میثم مطیعی» توسط گروه سرود «نسیم صبا» از کانون فرهنگی هنری «نسیم صبا» لردگان مسجد حضرت ابوالفضل (ع) تولید شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری نسیم صبا، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان لردگان افزود: سرود «حرم الله» از روز ۱۷ تا ۲۶ شهریور ماه جاری مصادف با اربعین حسینی در شهرهای نجف، کربلا و کاظمین اجرا می شود.

 

وی افزود: گروه سرود نسیم صبا در تمام طول سال با تولید و یا بازخوانی سرودهای مختلف در مناسبت های ملی و مذهبی فعالیت مستمر داشته و اجرای سرودهای پاتوقی در گلزار مطهر شهدا، خیابان ها، میادین اصلی شهر، پارک ها و ... در مناسبت های مذهبی و ملی در طول سال را تولید و اجرا است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری نسیم صبا، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان لردگان افزود: تبدیل کردن شهرستان محروم لردگان در استان چهارمحال و بختیاری با فعالیت ها و کسب موفقیت های گروه سرود نسیم صبا به یکی از قطب های تولید سرود در استان و کشور و گرایش ویژه نوجوانان و جوانان به حضور در گروه های سرود و تشکیل گروه های سرود جدید در کانون های فرهنگی هنری مساجد و مدارس شهرستان از دیگر موفقیت های به دست آمده کانون فرهنگی هنری نسیم صبا در فعالیت های تخصصی سرود است.

 

وی ادامه داد: کانون فرهنگی هنری نسیم صبا نگاهی ویژه به کادر سازی و نگاه تشکیلاتی دارد و اقدام به برگزاری منظم کلاس های آموزشی خاص در طول سال، مثل تک خوانی و تهیه کنندگی و تنظیم و آهنگسازی و... برای اعضای گروه سرود داشته و اعضای گروه سرود را به عنوان مربی به کانون های دیگر و مدارس و نهادهای درخواست کننده برای آموزش و تشکیل گروه های سرود اعزام کرده است.

 

خاطرشان می شود: گروه سرود «نسیم صبا» تاکنون سرودهای «خنده دریا» به مناسبت دهه امامت و ولایت، «شمس الشموس» به مناسبت ميلاد امام رضا (ع)، «پیمان جاویدان» را به صورت مشترک با گروه سرود بچه های آسمان از استان اصفهان در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و سرود «مکتب عشق» به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار دل ها، سرودهایی با نام «مدافعان سلامت»، «عیدانه غدیر»، «کانون خدمت»، «امام علی (ع)»، «خم ولایت» و «ایران» را تولید کرده است.

 

کد خبر 1212022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha